Otvorenje 14. izdanja festivala Majske muzičke svečanosti: Koncert nastavnika Muzičke akademije UNSA
Otvorenje 14. izdanja festivala Majske muzičke svečanosti: Koncert nastavnika Muzičke akademije UNSA
Piše: Aida Adžović
Četrnaesti festival Majske muzičke svečanostiće biti otvoren koncertom nastavnika Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu koji će biti upriličen u četvrtak, 20. maja 2021. godine u Koncertnoj sali Cvjetko Rihtman(Sala Srednje muzičke škole Sarajevo) u 19 sati.
Ovaj događaj će početi izvedbom djela Dijalog III za violončelo i harmoniku (2019) Ivana Čavlovića (1949-2021), bivšeg dekana, profesora Muzičke akademija UNSA i utemeljitelja Majskih muzičkih svečanosti, kome je posvećeno ovogodišnje festivalsko izdanje. Dijalozi iz Čavlovićevog opusa, oslanjaju se na ideju o ravnopravnosti iskazivanja misli, pri čemu ovaj vid komunikacije u muzici predstavlja “višeslojnu strukturu ljudskosti”, što podrazumijeva svijest o sebi u alternaciji i otkrovenju sebe kroz dijalog. Ovo stajalište polazna je tačka za interpretaciju Dijaloga III akrodeonistice Belme Šarančić i violončelistice Belme Alić koja će s pijanisticom Višnjom Bakalar izvesti stav Slava vječnosti Isusovoj (Louange à l’Éternité de Jésus) iz čuvenog Kvarteta za kraj vremena (1941) za violinu, klarinet, violončelo i klavirOliviera Messiaena (1908-1992). Ovaj stav karakteriše duga suptilna prožimajuća fraza koja doprinosi transcendentnosti djela.
Flautistica Mirna Mlikota Dizdarević će se predstaviti Sekvencom I (1958) za solo flautu Luciana Beria (1925-2003), prvom u nizuvirtuoznih komada nazvanih Sekvence i napisanih za različite instrumente, čija interpretacija zahtijeva propitivanje mogućnosti instrumenta i čestu primjenu proširenih tehnika sviranja. Pijanistica Dina Fejzić će izvesti Pet bagatela Carla Vinea (1954), napisanih za solo klavir 1994. godine. Ciklus čini pet minijatura raznolikog zvučnog kolorita, različitih u formalnom, ali i evokativnom smislu, kroz koje se prožimaju motorični jazz elementi, alla toccata trenuci, uz smjenu tenzičnih i lirskih momenata. Davor Maraus i Dario Kos će se predstaviti kompozicijom Toccata i divertimento (2001) za vibrafon i marimbu op. 32 Neya Rosaura (1952). Djelo je melodijski i karakterno utemeljeno na obliku specifičnom za prostor sjeveroistočnog Brazila poznatom kao desafio koji se može posmatrati kao “muzički razgovor” improvizacijskog karaktera, baziran na elementima imitacije, ali i nadmetanju dva vokalna izvođača, često propraćen kratkim instrumentalnim odlomcima u vidu svojevrsnog interludija.
Pijanistica Azra Medić će izvesti hiper-ekspresivnu Sonatu br. 6 (1988) ruske kompozitorice Galine Ustvolskaje (1919-2006), djelo specifično po usporenom pulsu i tenzičnom ambijentu koji stvaraju klasterske akordske strukture. Koncert će zaokružiti violončelistica Belma Alić i akordeonistica Belma Šarančić izvedbom U dubini vremena (In die Tiefe der Zeit) iz 1994. godine, japanskog kompozitora Toshia Hosokawe (1955) koji svoju muziku opisuje kao “notnu kaligrafiju u prostoru i vremenu, gdje tonovi proizilaze iz svijeta tišine kome se i vraćaju”.
Shodno epidemiološkim mjerama i naredbama nadležnih institucija, broj posjetilaca će biti ograničen. Ulaz na koncert je besplatan uz obaveznu rezervaciju koju je moguće izvršiti telefonom na 062 204 906 ili e-mailom: koncertna.sezona@mas.unsa.ba. S obzirom na pomenuta ograničenja, ovaj događaj moći će se pratiti uživo putem zvaničnog YouTube kanala Koncertne sezone MAS.