Konferencija Goethe-Instituta: NASTAVITI USAVRŠAVATI NASTAVNIKE/CE (NJEMAČKOG) – ALI KAKO?

Konferencija Goethe-Instituta: NASTAVITI USAVRŠAVATI NASTAVNIKE/CE (NJEMAČKOG) – ALI KAKO?

Goethe-Institut BiH je 7. i 8. oktobra organizovao konferenciju sa međunarodnim učešćem „NASTAVITI USAVRŠAVATI NASTAVNIKE/CE (NJEMAČKOG) – ALI KAKO?“ koja ima za cilj osvijestiti važnost i potrebu za dodatnim usavršavanjem svih aktera/ica obrazovnog sistema u svrhu napretka.

Očekivanja upućena nastavnicima/cama njemačkog jezika postaju sve viša. Promjene u pogledu nastave stranih jezika te prebacivanje težišta na druge vještine i nova znanja su prijeka potreba koja nije uslovljena samo pandemijom COVID-19 za vrijeme online nastave.
 
Nastavnicima i nastavnicama je već za vrijeme formalnog obrazovanja važno pored stručnog znanja obezbijediti uslove za razvoj određenih vještina. Čak i u praksi školske svakodnevnice je potrebno stalno dodatno usavršavanje i edukacija kako bi bili u korak s vremenom. Ali kako osvijestiti koje su im to vještine potrebne? Odnosno, kako da to na sebi prepoznaju ili procijene nastavnici/ce ili studenti/ce. Ovo su samo neka od pitanja na koja ćemo pokušati odgovoriti za vrijeme konferencije.

Prvog dana konferencije u sali Tarčin Forest Resort and Spa prisutnim zvanicama se obratio Richard Rossner, suosnivač međunarodno priznate organizacije EAQUALS (European Association for Quality Language Services) posvećene podizanju kvaliteta obrazovnog sistema na polju jezika. On je predstavio EPG (Evropska tablica za određivanje nastavničkog profila, koji je odnedavno, na inicijativu Goethe-Instituta, dostupan i na našem jeziku. EPG je instrument koji predstavlja pregled osnovnih vještina nastavnika/nastavnica kroz šest razvojnih faza, a njegov cilj je podrška nastavnog osoblja u njihovom profesionalnom razvoju, neovisno od toga koji jezik podučavaju. Može poslužiti kao osnova za planiranje sadržaja stručnog usavršavanja zasnovanog na potrebama, kao i za edukaciju nastavnika/ca. Osim toga, u fokusu konferencije su bile i teme poput inkluzije, digitalizacije i mobinga.

Profesorice Dietlind Gloystein i Angelika Thäle sa Humboldt univerziteta u Berlinu govorile su o temi inkluzije, a profesor Herbert Scheithauer sa Slobodnog univerziteta u Berlinu prisutnima je predstavio program "Fair Player" razvijen za škole kako bi se nosile s problemima mobinga i cyber mobinga.

U ime Univerziteta u Sarajevu, organizatora i učesnike konferencije pozdravila je prorektorica za kvalitet prof. dr. Dušanka Bošković naglasivši da Univerzitet u Sarajevu u potpunosti podržava ciljeve konferencije i posjeduje svijest o potrebi da naučni razvoj u narastajućem području ozučavanja podučavanja njemačkog jezika što prije nađe svoju primjenu u praksi.

Govoreći o važnosti ove teme za nastavnike/ce njemačkog jezika, koji Goethe-Institut kao kulturna ustanova Savezne Republike Njemačke već dugi niz godina promoviše u našoj zemlji, ali i za sve druge aktere/ke obrazovnog sistema, iz Goethe-Instituta poručuju da je za uspješnu praksu u školskoj svakodnevnici neophodno stalno dodatno usavršavanje i edukacija kadra kako bi išli u korak s vremenom. Nadaju se da će upravo ova konferencija doprinijeti upoznavanju i implementaciji novih sadržaja

Tokom dva dana konferencije kroz radionice, predavanja i panel diskusije učesnici su imali priliku razmijeniti iskustva i najbolje prakse, te tako doprinijeti upoznavanju i implementaciji novih sadržaja i metoda u korak sa vremenom.

 

Konferencija Goethe-Instituta: NASTAVITI USAVRŠAVATI NASTAVNIKE/CE (NJEMAČKOG) – ALI KAKO?
Konferencija Goethe-Instituta: NASTAVITI USAVRŠAVATI NASTAVNIKE/CE (NJEMAČKOG) – ALI KAKO?
Konferencija Goethe-Instituta: NASTAVITI USAVRŠAVATI NASTAVNIKE/CE (NJEMAČKOG) – ALI KAKO?