Promoviran udžbenik „Nastavnici kao digitalni mentori: podrška u radu s djecom i mladima u digitalnom okruženju“
Promocija udžbenika Nastavnici kao digitalni mentori: podrška u radu s djecom i mladima u digitalnom okruženju, autorica Emine Dedić Bukvić i Mirele Šuman, upriličena je u utorak 5. oktobra 2021. godine u svečanoj sali Univerziteta u Sarajevu.
Univerzitetski udžbenik Nastavnici kao digitalni mentori: podrška u radu s djecom i mladima u digitalnom okruženju predstavlja dragocjeni prilog savremenom odgojno-obrazovnom radu u kojem novo digitalno doba pred nastavnike stavlja nove izazove kao i mogućnosti jačanja digitalnih kompetencija.
Prisutne je pozdravila prof. dr. Dušanka Bošković, prorektorica za kvalitet Univerziteta u Sarajevu, istakavši da smo svjedoci da se iz dana u dan svijet sve više globalizira i međusobno digitalno povezuje pri čemu informaciono-komunikacijska tehnologija igra sve važniju ulogu u našoj svakodnevnici.
„Naravno da ovi procesi uveliko utiču i na naš odgojno-obrazovni sistem koji treba stalno iznova modifikovati kako bi zadržali korak sa savremenim evropskim i svjetskim tokovima. Jedan od primarnih zadataka jeste i obrazovanje našeg nastavnog kadra na svim nivoima za digitalno doba. Zato smatram da je univerzitetski udžbenik autorica docentice Emine Dedić-Bukvić i magistrice Mirele Šuman jako važan i da dolazi u pravo vrijeme jer nudi nastavnom kadru mogućnost jačanja digitalnih kompetencija, vještina i znanja neophodnih za budući lični i profesionalni život“, istakla je prorektorica Bošković, te uz čestitke autoricama izrazila želju da ovaj udžbenik nađe svoju praktičnu primjenu i omogući nastavnicima da što kvalitetnije koriste resurse digitalnog okruženja i kvalitetno ih prenose na buduće generacije učenika i studenata.
Na današnjoj promociji o knjizi su govorile prof. dr. Senada Dizdar, prof. dr. Mila Beljanski i doc. dr. Sandra Bjelan-Guska.
Naglasivši da je univerzitetski udžbenik Nastavnici kao digitalni mentori: podrška u radu s djecom i mladima u digitalnom okruženju namijenjen informatici u pedagogiji, za medijsku pedagogiju, kao i za izučavanje pedagoških tema u okviru inicijalnog obrazovanja budućih nastavnika, prof. dr. Senada Dizdar je istakla: „Prvi put na bosanskohercegovačkom prostoru pojavljuje se udžbenik koji tematizira i daje upute za dogradnju tradicionalnih nastavničkih kompetencija digitalnim kompetencijama. Ovaj udžbenik nastao je iz potrebe da se u bosanskohercegovačku obrazovnu praksu uvede i po(d)učavanje nastavnika za mentorstvo u funkcionalnom opismenjavanju, u čijim je osnovama informacijska i medijska pismenost i razumijevanje digitalnog okruženja, koje krije i opasnosti poput problema digitalnog nasilja“. Također. profesorica Dizdar je zaključila da ovaj udžbenik čitatelju pruža jedan teorijsko pragmatički pristup u obradi teme, koji će nastavnicima pomoći u povećanju kvaliteta nastave prilagođene potrebama nove generacije, ali će sigurno biti i zanimljivo i poučno štivo za roditelje.
Doc. dr. Sandra Bjelan Guska je podsjetila da je promocija udžbenika čija je prva riječ u naslovu „Nastavnici“ organizirana na dan kada se obilježava Svjetski dan nastavnika. „Čini mi se da su autorice Emina Dedić Bukvić i Mirela Šuman pišući ove redove i same željele biti mentoricama kolegama nastavnicima kako bi im pružile podršku u jačanju njihovih kompetencija u radu s djecom i mladima. Udžbenik je kompleksno nastavno sredstvo, a ukoliko se njime želi ostvariti njegova namjena i temeljna didaktička funkcija, pred autore se opravdano postavljaju brojni zahtjevi. Referirajući se na samo neke od njih, doc. dr. Sandra Bjelan Guska je istakla da je udžbenik kojeg danas promoviramo filozofski, pedagoški i društveno utemeljen, zasnovan na aktualnoj literaturi ali i kontekstualiziran u odnosu na prostor i vrijeme u kojem je pisan. „Iako je u njegove temelje ugrađen dostupan i relevantan opus dosadašnjih istraživanja, svoj tekst autorice usmjeravaju ka budućnosti i apeliraju na izazove budućnosti za koju se treba blagovremeno pripremiti u najvažnijim ulogama - onim nastavničkim“, istakla je doc. dr. Sandra Bjelan Guska, te dodala „Pragmatičnost udžbenika i, rekla bih njegova najveća vrijednost, posebno je izražena u drugom dijelu u kojem autorice nude ideje za odgojno-obrazovni rad s djecom i mladima u digitalnom okruženju. Ideje su dovoljno objašnjene na razini koncepta/procesa/pravca, ali nisu date u formi recepta što ostavlja dovoljno prostora za stvaralaštvo i metodičku raznovrsnost pojavnih oblika u primjeni onoga što autorice vlastitim idejama potiču“.
Jedna od autorica mr. sci. Mirela Šuman u izjavi za medije je istakla da ovaj udžbenik ne daje rješenja, već daje nadogradnju svim nastavnicima da svoje digitalne kompetencije razvijaju i da ih usmjeravaju u digitalnom prostoru na način na koji mogu prenijeti znanje i iskustvo učenicima. „Knjiga nudi smjernice i alate na koji način nastavnici, profesori sa učenicima i studentima mogu kreativno razvijati vještine, prelaziti zadane jedinice i pri tome adekvatno usvajati znanja“, istakla je autorica Mirela Šuman.
Autorica udžbenika doc. dr. Emina Dedić Bukvić naglasila je da je u današnje vrijeme veoma značajno unapređenje studijskih programa za obrazovanje nastavnika i da je zbog toga ključno razvijanje digitalne medijske informacijske pismenosti, odnosno kompetentnosti nastavnika da radi u digitalnom okruženju sa učenicima. Autorica dr. Dedić Bukvić također navodi da je udžbenik namijenjen za buduće nastavnike – za studente na nastavničkim studijskim programima, ali i za nastavnike koji rade u praksi.
„Borba nastavnika da kreira sigurno, poticajno, ohrabrujuće okruženje u digitalnom kontekstu je važno i to je izazov sa kojim su se brojni nastavnici susretali. Zbog toga je važno danas da govorimo i unapređujemo nastavne planove i programe, da unapređujemo programe koji pripremaju buduće nastavnike za rad u digitalnom okruženju“, istakla je dr. Dedić Bukvić.