Profesor Jeff Coker održao predavanje o trendovima u visokom obrazovanju u Sjedinjenim Američkim Državama
“Trendovi u visokom obrazovanju u Sjedinjenim Američkim Državama“ naziv je predavanja koje je danas u svečanoj sali Univerziteta u Sarajevu održao uvaženi profesor Jeff Coker.
Predavanje je organizovani u okviru akademske saradnje Univerziteta u Sarajevu, Fakulteta islamskih nauka Univerziteta u Sarajevu i Univerziteta Shenandoah u Winchesteru na projektu Jamal Barzinji. Tim povodom profesori Univerziteta Shenandoah: dr. Amy Sarch, prorektorica za nastavu, i dr. Jeff Coker, dekan Koledža umjetnosti i nauka i profesor historije, borave na Univerziteta u Sarajevu.
Profesor Coker je govorio o umjetnoj inteligenciji, o trendovima u pokretanju i razvoju nastavnih planova i programa, trendovima upisa, finansijskoj klimi u visokom obrazovanju, inovacijama u tehnologiji, te posljedicama pandemije na obrazovanje.
Više od 20 miliona studenata pohađa američke koledže i univerzitete, javni univerziteti broje oko 15 miliona studenata, a privatne institucije 5 miliona, dok je više od 4000 koledža i univerziteta u SAD-u.
Među izazovima visokog obrazovanja profesor Coker je istakao da su od 1990. godine troškovi visokog obrazovanja u Sjedinjenim Državama drastično porasli. Na javnom univerzitetu, koji je finansiran i podržan od vlade, troškovi iznose oko 25 hiljada američkih dolara.Navodi da su Amerikanci čak spremni uzeti dugoročne kredite da bi pohađali ove fakultete.
Profesor je mišljenja da nije ostalo mnogo javnih univerziteta u SAD-u jer većina njih povećava cijenu kako bi se natjecali sa drugim univerzitetima, te ocjenjuje to kao problem političke prirode. Osim rastućih troškova, kao izazove još izdvaja demografiju i javnu kritiku obrazovanja. Naglašava i da je poražavajuće čuti mišljenja da nije potrebno ići na koledž da bi postao poput Elona Maska.
Za inovacije u visokom obrazovanju izdvaja: online učenje, profitni karakter fakulteta i personalizirano/individualizirano učenje. Nešto više rekao je o online revoluciji, odnosno naznačio je da 15% svih redovnih studenata u SAD-u pohađa potpuno online programe, a više od polovine svih studenata danas pohađa barem jedan potpuno online kurs.
Izazovi umjetne inteligencije u visokom obrazovanju su, kaže profesor, dezinformacije/pristrasnost, privatnost/sigurnost/identitet i zloupotreba/varanje učenika. Međutim, istaknuo je i njene prednosti, od kojih:prediktivna analitika za uspjeh učenika, efikasnost u administrativnim funkcijama i personalizirano učenje: Za studente AI predstavlja individualizovanu podršku za učenje, a za nastavnike sposobnost da se individualiziraju povratne informacije.