Nauka o muzici u fokusu drugog dana festivala Dani umjetnosti UNSA
Programske aktivnosti drugog dana festivala “Dani umjetnosti UNSA”, u ponedjeljak, 29. maja 2023. godine, realizirane su na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu (MAS UNSA).
U Maloj sali Muzičke akademije održana je 15. tribina studenata Odsjeka za muzikologiju i etnomuzikologiju Muzičke akademije UNSA na kojoj su radove izložili: Melanie Ovenden (“Le Robin et de Marion Adama de la Hallea: utjecaj na srednjevjekovnu svjetovnu muziku”, mentorica: van. prof. dr. Fatima Hadžić, ass. mr. Rijad Kaniža), Ena Ibrahimagić (“Misa Notre-Dame Guillaumea de Machauta: utjecaj na srednjevjekovnu duhovnu muziku”, mentorica: van. prof. dr. Fatima Hadžić, ass. mr. Rijad Kaniža), Janet Muratagić (“Opera u Italiji u 18. stoljeću”, mentorica: van. prof. dr. Lana Paćuka, ass. mr. Rijad Kaniža), Anida Begić (“Francuska opera u 18. stoljeću”,
mentorica: van. prof. dr. Lana Paćuka, ass. mr. Rijad Kaniža), Martina Mijatović (“Pijanistička škola Franza Liszta”, mentorica: van. prof. dr. Lana Paćuka, ass. mr. Rijad Kaniža), Mia Golemac (“Programnost u stvaralaštvu Franza Liszta”, mentorica: van. prof. dr. Lana Paćuka, ass. mr. Rijad Kaniža) i Amar Hadžić (“Komparacija verzija Romantične simfonije Antona Brucknera”, mentorica: van. prof. dr. Lana Paćuka, ass. mr. Rijad Kaniža).
U povodu 120 godina od rođenja akademika Cvjetka Rihtmana, utemeljitelja Muzičke akademije UNSA, priređena je izložba i panel na kojem je tradicijska muzika i kultura sagledana iz različitih perspektiva. Nakon uvodnog obraćanja prof. mr. Ališera Sijarića, dekana Muzičke akademije UNSA, prof. dr. Tamara Karača Beljak, prorektorica za umjetnost, umjetničkoistraživački rad, kulturu i sportUNSA i moderatorica naučnog skupa, osvrnula se na značaj terenskih istraživanja akademika Rihtmana i njegovom doprinosu u razvoju bosanskohercegovačke etnomuzikologije.
O Institutu za muzikologiju koji 2023. obilježava 20 godina rada, i o problemima i izazovima digitalizacije terenskih snimaka govorila je acc. prof. dr. Jasmina Talam, nakon čega je prof. dr. Nirha Efendić ukazala na vezu usmene književnosti i etnomuzikologije kroz osvrt na djelovanje prof. dr. Muniba Maglajlića.
Manifestaciju “Božićno silo” predstavio je mr. Jure Miloš, dok je Ivan Barać govorio o pučkim igrama i nošnjama zapadne Hercegovine. Naučni skup zaključen je izlaganjem prof. emeritusa Dželala Ibrakovića koji je razmotrio formiranje novih društvenih (muzičkih) narativa, ukazavši i analizirajući pretvaranje tradicionalnog folklora u pomodarstvo i etnonacionalnu simboliku.
U sali “Cvjetko Rihtman” upriličena je promocija knjige “Koncertantna djela u Bosni i Hercegovini: stil i harmonija” prof. dr. Naide Hukić, profesorice na Muzičkoj akademiji UNSA. Osim autorice, monografiju, koja obuhvata definiranje osobenosti muzičke građe, kompozicionih tehnika, modela i koncepata s fokusom na harmonijski jezik ovog značajnog segmenta kompozitorskog djelovanja u Bosni i Hercegovini, predstavile su recenzentice prof. dr. Amra Bosnić i prof. dr. Fatima Hadžić, te moderiratorica doc. dr. Nerma Hodžić-Mulabegović.
Foto: Nedim Šećeragić