Na Univerzitetu u Sarajevu održan okrugli sto „Savremeno poimanje karijere i tržište rada“
Univerzitet u Sarajevu ove godine obilježava 70 godina postojanja i 15 godina primjene bolonjskog koncepta studiranja. Ovaj značajni jubilej najstarije i najveće visokoškolske ustanove u Bosni i Hercegovini obilježavamo nizom manifestacija i aktivnosti, među koje spada i organizacija okruglih stolova, akademskih sastanaka i radionica.
U okviru navedenih aktivnosti Univerzitet u Sarajevu organizira i seriju okruglih stolova pod nazivom „Visoko obrazovanje, društvene potrebe i tržište (rada)“, a okrugli sto pod nazivom „Savremeno poimanje karijere i tržište rada“ održan je 14. novembra 2019. godine u svečanoj sali Univerziteta u Sarajevu.
Okrugli sto je otvorio prof. dr. Rifat Škrijelj, rektor Univerziteta u Sarajevu, napomenuvši da pojmovi „karijere“ i „tržišta rada“ danas imaju nova značenja, te da se sadržaji tih pojmova kontinuirano mijenjaju skupa sa ubrzanim promjenama u svijetu. Naglasio je da su ovakvi razgovori od velike važnosti i te da ih treba kontinuirano održavati s osnovnim ciljem: kako usavršavati naš univerzitetski rad i kojim putevima ga razvijati kako bismo zadovoljili razvojne planove i strategije na svim poljima društvenog života u našoj zemlji. „Štaviše, kao najveći i najstariji univerzitet u Bosni i Hercegovini, mi moramo u punoj mjeri učestvovati u kreiranju tih razvojnih planova i strategija“, istakao je rektor Škrijelj.
Prof. dr. Aida Hodžić, prorektorica za nastavu i studentska pitanja Univerziteta u Sarajevu, istakla je da se serija okruglih stolova pod nazivom „Visoko obrazovanje, društvene potrebe i tržište (rada)“ organizira s ciljem otvaranja ozbiljnih diskusija o temi obima i modaliteta povezanosti visokoškolskog obrazovnog sistema i tržišta rada. „Taj problem je identificiran u različitim analizama, a u cilju njegovog rješavanja na Univerzitetu u Sarajevu se kontinuirano poduzimaju značajni koraci kroz saradnju sa oko dvije stotine subjekata društvene zajednice – privrednim komorama Kantona Sarajevo i FBiH, Službom za zapošljavanje Kantona Sarajevo, Udruženjem poslodavaca Kantona Sarajevo i brojnim drugim privrednim organizacijama i udruženjima“, istakla je prorektorica Hodžić.
Učesnici okruglog stola bili su i prof. dr. Dženana Husremović, prorektorica za naučnoistraživački/umjetničkoistraživački rad, dr. sc. Svetlana Cenić, ekonomistica, članica Nadzornog odbora BH Telecoma, dr. sc. Lejla Gačanica, pravna savjetnica i nezavisna istraživačica, Berislav Kutle, direktor Udruženja banaka BiH, i Muhamed Pilav, menadžer.
Prof. dr. Dženana Husremović je istakla značaj savremenog poimanja karijere, te navela da bosanskohercegovačko društvo pod pojmom karijera podrazumijeva staru paradigmu karijere. Također, dodala je da je osnovni zadatak univerzitetā davanje stručnih vještina, te da se kao zadatak nameće razvijanje i stjecanje generičkih vještina kroz ishode učenja.
Dr. Svetlana Cenić govorila je o temi „Od profesije do profesionalnosti, od zanimanja do zanimacije“. Njeno izlaganje je povezalo politike potrošnje i tržišta rada i izgradnje profesionalnosti. Posebno je naglasila da se Bosna i Hercegovina kao društvo u stalnoj tranziciji pokazuje kao potentno, već dugo vremena, a da stvarne potencijale ne prepoznajemo.
O temi „Multidisciplinarnost i praktičnost nastave na Univerzitetu“ govorila je Lejla Gačanica, te je u okviru izlaganja istakla važnost povezanosti tržišta rada i praktične nastave.
Berislav Kutle, direktor Udruženja banaka BiH, u svom govoru je na ključno mjesto stavio pitanje rješavanja nagomilanih problema. Naveo je da je potrebno sačiniti strategiju obrazovanja po uzoru na razvijena društva u kojima se stalno mijenja školstvo, jer se usklađuje sa potrebama i izazovima savremenog društva.
Menadžer Muhamed Pilav je tokom izlaganja naveo primjer pokretanja triju fabrika, kao lični primjer, te istakao način rada fabrike u Fojnici. U saradnji sa srednjom školom iz Fojnice, mašinskim fakultetima u Sarajevu, Zagrebu i Beogradu, firmom Kreativa te Ekonomskim fakultetom u Sarajevu obezbijeđeno je praktično osposobljavanje u fabrici sa mentorom sa višegodišnjim iskustvom. Predlaže da je za BiH najbolje da kopira njemački sistem obrazovanja, a japanske radne navike. Također sugerira da je potrebno unaprijediti nivo znanja u školama i posvetiti se cjeloživotnom učenju.