Upotreba Virtual Reality tehnologije u nastavi na Univerzitetu u Sarajevu – Veterinarskom fakultetu
Virtual Reality – VR industrija ostavlja veliki utjecaj na sve ono što čini čovjekovo okruženje. Kako se VR industrija još uvijek razvija i nije dostigla svoj vrhunac, tako se danas postavlja pitanje, gdje bi se sve VR danas mogao koristiti u svrhu postizanja bolje kvalitete.
VR je doživio veliki uspjeh u „gaming“ industriji, postavio neke nove trendove, ali najviše u obrazovanju. Obrazovanje se smatra temeljem napretka civilizacije te se najviše zbog toga nastoji ulagati u obrazovanje, kako bi mlađe generacije postizale što bolje i kvalitetnije uspjehe, bili educiraniji i kvalitetnije shvatali prednosti napretka tehnologije, ono što tehnologija nudi i što će sve moći ponuditi u bližoj budućnosti.
Kako je kurikulum obrazovanja naviknut na tradicionalni način prenošenja znanja na studente, postavlja se pitanje na koji način i kako bi se tehnologija najkvalitetnije mogla integrirati u kurikulum. Izmjenom tradicionalnog kurikuluma, tj. uvođenjem tehnologije u isti, dogodile bi se promjene u više smjerova kako bi se utjecalo na stil izvođenja predavanja, vjerodostojnosti ocjenjivanja, kvalitenijeg usvajanja gradiva i sl.
Na osnovu gore navedenih benefita, osoblje Informatičkog centra koji se nalazi u sastavu Bibliotečko-informatičkog centra (BIC) Univerziteta u Sarajevu – Veterinarskog fakulteta sa šefom istoimene službe Izmirom Kovčićem, dipl. vet. su pokrenuli krajem 2020. godine aktivnosti i nabavku savremene opreme za VR s pratećim softverom i implementaciju istog, koja se može koristiti u brojnim nastavnim jedinicama poput anatomije, fiziologije i sl.
Nastavno osoblje Katedre za temeljne nauke veterinarske medicine u okviru praktične nastave na predmetu „Fiziologija domaćih životinja I“ s odgovornom nastavnicom prof. dr. Aminom Hrković-Porobija, u akademskoj 2022/23. godini je uvelo korištenje VR tehnologije u savladavanju određenih tematskih jedinica.
Viši asistent Husein Ohran i osoblje BIC-a Veterinarskog fakulteta su studentima u nekoliko navrata putem VR simulacije prezentirali anatomsko-fiziološke karakteristike čula vida što je ostavilo veoma pozitivne utiske na savladavanje navedene oblasti. Studenti su istakli da su stimulirani na bolje usvajanje gradiva, mogućnost pamćenja više informacija jer tokom predavanja interaktivno sudjeluju u virtualnom prostoru posmatrajući organe s nevjerovatnim detaljima što je inače teško prezentirati samo putem slika i video projekcija.
Sljedeća nastavna jedinica predviđena prema kurikulumu za interaktivnu nastavu u BIC-u uz pomoć savremenih tehnologija će biti fiziologija krvi i dr.