Dr. Amila Ramović dobitnica priznanja Honorary Fellow of the Plymouth College of Art
Prestižno priznanje Honorary Fellow of the Plymouth College of Art, koje se tradicionalno dodjeljuje za doprinos razvoju savremene umjetnosti i obrazovanja u umjetnosti, u 2019. godini je dodijeljeno docentici Muzičke akademije i Akademije scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu dr. Amili Ramović.
Prema laudaciji dekana Plymouth College of Art prof. Andrewa Brewetona, „priznanje je najznačajniji oblik javnog priznanja koji Plymouth College of Art može ponuditi za visoka dostignuća u savremenoj umjetničkoj praksi ili za rad koji je kroz kreativnu praksu imao transformacijski utjecaj na život zajednice, a posebno na život mladih.”
Ovo je sedma godina u kojoj Plymouth College of Art dodjeljuje ovo priznanje, nakon utemeljenja 2013. kada je dodijeljena Albertu Irvinu, članu Kraljevske akademije umjetnosti, eminentnom britanskom apstraktnom slikaru. Dosadašnji dobitnici su bili: kipar Richard Deacon, član Kraljevske akademije umjetnosti, modna dizajnerica Katie Greenyer, kulturni producent Peter Jenkinson, francuski umjetnik Antoine Leperlier, muzički producent i kurator Tobiasz Gorniak, Sir John i Lady Frances Sorrell koji vode Fondaciju Sorrell, te Sir Nicholas Serota, bivši direktor Muzeja Tate, a sada predsjedavajući Arts Council of England.
Ovo priznanje Amili Ramović dolazi nakon dvije decenije rada u internacionalnim prostorima produkcije i obrazovanja u oblasti savremene umjetnosti.
Nakon studija teorije i pedagogije muzike na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, započetog pod opsadom Sarajeva (mentor prof. dr. Ivan Čavlović, emer.), Amila Ramović se 2000. godine priključila projektu Ars Aevi za Muzej savremene umjetnosti Sarajevu. 2001. godine postala je koordinatorica programa, a od 2005. do 2017. godine bila je izvršna direktorica Fondacije Ars Aevi. Kao izvršna direktorica Ars Aevi učestvovala je u koordinaciji procesa priprema za izgradnju Muzeja savremene umjetnosti Ars Aevi prema projektima Renza Piana, te u aktivnostima na zaštiti i prezentaciji Kolekcije Ars Aevi. Organizirala je desetine izložbi i projekata iz oblasti savremene umjetnosti (među njima umjetnika kao što su Pistoletto, Irwin, Buren, Kosuth, Kounellis, Bassiri, Hadžifejzović, Bajević) i bila kustosica izložbi renomiranih bosanskohercegovačkih i internacionalnih umjetnika, među njima samostalne izložbe Brace Dimitrijevića na Venecijanskom bijenalu 2009. i u Sarajevu 2010, grupe Sing Sing u Centru Spazio Gerra u Reggio Emilia 2000, u Sarajevu 2011. i u Muzeju moderne umjetnosti u Saint Etienneu u 2012, John Cage: Happy New Ears u Sarajevu 2013, Petera Ablingera u Sarajevu 2014, te Memories in Stone (s Amilom Buturović, Azrom Akšamija, Veliborom Topićem i Addisom Fejzićem) u Zemaljskom muzeju 2018. godine. Od 2012. godine članica je ICOM-ovog komiteta za kolekcije i muzeje savremene umjetnosti CIMAM.
Doktorirala je 2015. godine u oblasti muzikologije, s fokusom na tretmanu zvuka u savremenim umjetničkim praksama (mentor akademik Nikša Gligo). 2007. godine izabrana je u zvanje višeg asistenta, a 2015. godine docenta na Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, gdje predaje aspekte savremene muzike i analizu muzičkog djela. Od 2016. godine izabrana je za docenticu na predmetu „Muzika“ na Akademiji scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu. Od 1997. je članica, a od 2017. predsjednica Muzikološkog društva FBiH. Od 2019. članica je International Musicological Society.
Bila je izvršna direktorica Sarajevo Chamber Music festivala i instituta od 2012. do 2017. godine, realiziranog u Sarajevu u saradnji između Manhattan String Quarteta i Muzičke akademije u Sarajevu. Utemeljiteljica je programa Sarajevo Sonic Studio, s učešćem niza mladih kompozitora Balkana i vodećih internacionalnih kompozitora kao što su Heiner Goebbels, Philipe Manoury, Peter Ablinger i Vinko Globokar. S Damirom Uzunovićem i Aleksandrom Hemonom suosnivačica je i članica prve direkcije Internacionalnog festivala književnosti Bookstan: No East, No West.
Godine 2015. priključila se timu film.factory, neortodoksnog i visokoutjecajnog internacionalnog edukativnog programa u oblasti filma koji je u Sarajevu utemeljio Béla Tarr od 2011. do 2016. godine. S Tarrom je nastavila saradnju kao jedna od kustosica izložbe Till the End of the World u Muzeju Eye u Amsterdamu 2017. godine, koju je posjetilo preko 40.000 posjetilaca, te najrecentnije, prostorno specifičnog intermedijskog umjetničkog projekta Missing People, u kojem je učestvovalo 250 bečkih beskućnika, na Wiener Festwochen 2019. godine.
Fotografije: Pip Raud, Plymouth College of Art