Predavanje Peđe Mužijevića na Muzičkoj akademiji UNSA
Ovogodišnje izdanje festivala Majske muzičke svečanosti otvara koncert pijaniste internacionalnog renomea Peđe Mužijevića koji će tokom boravka u Sarajevu održati i predavanje o programiranju muzičkih događaja i njihovoj relevantnosti za savremenu publiku. Na osnovu svog iskustva kao kustosa muzičkih programa i umjetničkog direktora Baryshnikov Arts Centra i niza drugih institucija i festivala sa kojima sarađuje, Mužijević će govoriti o načinima na koje koncertni život figurira u savremenim društvima. Predavanje će se održati u četvrtak, 9. maja 2024. godine, u 19:30 na Muzičkoj akademiji UNSA i otvoreno je za širu javnost.
Peđa Mužijević rođen je u Sarajevu gdje je započeo svoje muzičko obrazovanje. Nakon što je diplomirao 1984. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Vladimira Krpana, usavršavanje nastavlja na Curtis Institute of Music (Philadelphia) i Juilliard School (New York) kod Josepha Kalichsteina, Jerome Lowenthala i Alberta Fullera. Od tada živi i radi u Americi.
Njegov umjetnički i kustoski rad karakterističan je po kreiranju programa nesvakidašnjih kombinacija historijske i savremene muzike, a karijera značajno obilježena dugogodišnjim saradnjama sa brojnim muzičarima i ansamblima. Nastupao je sa orekstrima kao što su Simfonijski orkestar Atlanta, Drezdenska filharmonija, Simfonijski orkestar Milwaukeeja, Simfonijski orkestar New Jersey, Simfonijski orkestar Montevideo, Residentie Orkest u Haagu, St. Paul Chamber Orchestra, Santa Fe Pro Musica i Shinsei Nihon Orchestra u Tokiju. Mužijević je, također, održao solističke recitale u dvoranama poput Alice Tully Hall (Lincoln Center) i The Frick Collection (New York), Terrace Theater (Kennedy Center), Dumbarton Oaks, Phillips Collection i National Gallery (Washington), Casals Hall i Bunka Kaikan (Tokio). Njegova izvedba Koncerta za klavir K. 503 W. A. Mozarta sa Oberlin simfonijskim orkestrom i dirigentnom Robertom Spanom u Carnegie Hallu snimljena je i objavljena pod etiketom Oberlin Music.
Interdisciplinarni projekti Peđe Mužijevića uključuju turneju sa Mihailom Barišnjikovim i skupinom White Oak Dance Project diljem Sjedinjenih Američkih Država, Južne Amerike, Evrope, Azije, ali i sa Simonom Keenlysideom u scenskoj postavci Schubertovog ciklusa Winterreise koreografkinje Trishe Brown u prostorima kao što suLincoln Center (New York), Barbican (London), La Monnaie (Brisel), Opera National de Paris, ali i na Holland, Lucerne i Melbourne festivalima.
Mužijević je umjetnički direktor u Baryshnikov Arts Center New York i umjetnički savjetnik u Tippet Rise Art Center u Montani, gdje kreira programe desetinama umjetnika. Rukovodilac je rezidencijeConcert in 21st Century (Banff Centre) u Kanadi, gdje ispituje koncert kao format i savremene načine predstavljanja umjetničke muzike s ciljem održanja njene društvene relevantnosti.