Održan webinar: „Dobrobit pojedinca u obrazovanju i znanosti/nauci: zdravlje, sigurnost, sreća i prosperitet u visokom obrazovanju”
Webinar „Dobrobit pojedinca u obrazovanju i znanosti/nauci: zdravlje, sigurnost, sreća i prosperitet u visokom obrazovanju” održan je online u srijedu, 23. 9. 2021. godine u organizaciji Univerzitetu u Sarajevu, a u saradnji sa javnim univerzitetima u Bosni i Hercegovini: Univerzitet u Banja Luci, Univerzitet u Bihaću, Univerzitet „Džemal Bijedić“ u Mostaru, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Sveučilište u Mostaru, Univerzitet u Tuzli i Univerzitet u Zenici.
Uvodnim obraćanjima webinar su otvorili prof. dr. Rifat Škrijelj, rektor Univerzitet u Sarajevu, i dr. Stefan Schӓfers, direktor Fondacije kralja Baudouina iz Belgije.
Rektor Škrijelj je naveo da je pojava korona virusa krajem decembra 2019. godine promijenila je živote svih nas, stavljajući na iskušenje naše zdravstvo, privredu i obrazovanje, te istakao: „Naravno, kao javni univerziteti u Bosni i Hercegovini od velikog društvenog značaja morali smo odgovoriti izmjenama u organizaciji i realizaciji nastavnih procesa. Zato smatram da su ovakvi webinari jako važni i iz razloga da, sada već sa jedne vremenske distance od gotovo dvije godine, sagledamo naše učinke u izmijenjenim uslovima nastave te da detektujemo mjesta koja se mogu unaprijediti. Ništa ovo nije moguće bez fokusa na akademskog radnika kao jedinke koja je podnijela veliki teret ovih izmjena. Ono što nikako sebi ne smijemo dozvoliti jeste to da zanemarimo potrebe i želje naših nastavnika. Samo sa sretnim i zadovoljnim nastavnim kadrovima u što sigurnijem okruženju mi možemo očekivati izvrsnost i prosperitet u visokom obrazovanju“. Također, naglasio je da su kroz Train programe učinjene vrlo važne stvari od kojih ćemo imati benefite dugi niz godina, te da je zato bitna podrška ovom jako dobro zamišljenom konceptu.
Direktor Fondacije dr. Schӓfers naglasio je da Univerzitet u Sarajevu nije samo implementirao TRAIN program tokom trogodišnjeg trajanja projekta, već je kontinuirano radio na njegovom poboljšanju, a što je najvažnije na njegovoj integraciji u univerzitetski sistem. „Vrlo je ohrabrujuće primijetiti da su svi javni univerziteti u BiH prihvatili ideju TRAIN programa te su postupno počeli razvijati ovaj model i usvajati ga prema svojim potrebama i mogućnostima“, istakao je dr. Schӓfers, te dodao da je organizacija webinara zajednička ideja svih univerziteta i izvrstan način za pružanje podrške akademskom osoblju, posebno u ovim teškim vremenima pandemije, posebno naglasivši da je njihova dobrobit srž svakog daljnjeg razvoja.
Webinar je organiziran s ciljem da omogući podršku jačanju kapaciteta akademskog osoblja svih javnih univerziteta u BiH pri čemu se prilikom odabira tema posebno uzeo u obzir značaj osjećaja dobrobiti univerzitetskih nastavnika i saradnika kao važnog fenomena za realizaciju profesionalnih i osobnih uloga zaposlenika/djelatnika u visokom obrazovanju.
Temu „Psihološki kapital nastavnika u visokom obrazovanju“ predstavila je doc. dr. Ivona Čarapina Zovko, Sveučilište u Mostaru, dok je o temi „Komunikacija u univerzitetskoj nastavi kao činilac zdravlja, sigurnosti, sreće i prosperiteta u visokom obrazovanju“ govorila prof. dr. Branka Kovačević, Univerzitet u Istočnom Sarajevu. Treća tema webinara bila je „Pokazatelji kvalitete visokoškolske institucije i/ili programa kroz dimenzije inkluzivnosti“ o kojoj je govorila doc. dr. Šejla Bjelopoljak, Univerzitet u Bihaću, dok je Razgovor o centralnoj temi webinara vodila prof. dr. Mirjana Mavrak, Univerzitet u Sarajevu.
Webinar je organizovan u okviru zajedničkih aktivnosti Komisije za izradu okvira stručnog usavršavanja univerzitetskih nastavnika i saradnika (Programa „TRAIN+") koju je imenovala Rektorska konferencija BiH/Rektorski zbor BiH. Komisiju sačinjavaju predstavnici svih javnih univerziteta u BiH pri čemu je Univerzitet u Sarajevu preuzeo koordinirajuću ulogu u realizaciji zajedničkih aktivnosti. Finansijsku podršku implementaciji aktivnosti omogućila je Fondacija kralja Baudouina iz Belgije. Projektna ideja se zasniva na potrebi da se sistemski osmisli koncept trajnog stručnog usavršavanja univerzitetskog osoblja na univerzitetima u BiH i time doprinese jačanju kvalitete integracijskih procesa u bosansko-hercegovačkom prostoru visokog obrazovanja.