U Galeriji Akademije likovnih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu otvorena izložba pod nazivom “Košnice“ Anese Kadić
Akademija likovnih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu, osnovana 1972. godine kao prva visokoškolska likovno-umjetnička institucija na prostoru Bosne i Hercegovine, ove godine zvanično obilježava 50 godina kontinuiranog rada i djelovanja. Program obilježavanja jubilarnog rođendana Akademije likovnih umjetnosti nakon izložbi Asima Đelilovića, Fikreta Libovca, Tatjane Milaković, Nusreta Pašića i Dejana Slavuljice nastavljamo s predstavljanjem umjetničkog djelovanja naše kolegice Anese Kadić.
U popratnom tekstu izložbe, teoretičarka umjetnosti Lamija Neimarlija navodi: “Tokom desetogodišnjeg djelovanja na bh. umjetničkoj sceni stalna preokupacija umjetnice Anese Kadić je poimanje ljudskog u ogledalu prirodnih fenomena. Prateći kontinuitet reference na prirodu, primjećujemo da se ona ostvaruje materijalom i tematski, osjećanjem i energijom. Umjetnica se posvetila izradi skulptura od vune i kudelje, koje su, namijenjene prirodnom ambijentu, u njemu i izlagane (Počitelj). Skulpture ženskoga tijela sa krilima koje se oslobađa čahure primjer su umjetničke autorefleksije i simboličkog izraza vanjskih i unutrašnjih borbi u traganju za sebstvom. Procesi rasta, transformacije, oslobađanja u prirodi upućuju na iskonske, jednostavne zakonitosti postojanja, koje u metežu svakodnevnice nismo sposobni osluškivati/vidjeti. Bh. umjetnica propituje mogućnosti metamorfoze, odricanja od neslavne prošlosti i, u mladalačkom zanosu, obećanje slobode i duhovnog, a time i tjelesnog olakšanja.
U samostalnoj izložbi upriličenoj marta 2022. godine, povodom 50. godišnjice Akademije likovnih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu, trideset skulptura – košnica okruženih pčelama nastavak je ranijih preokupacija umjetnice, prilagođavanja simboličkih vrijednosti sebi u činu individuacije. Materijal je nepromijenjen – vuna i kudelja – ali postupak je nešto drugačiji, jer u fokusu nije vizualno „sudaranje“ realnog i irealnog, zamućivanje granice životinjskog i ljudskog – kako je građena simbolizacija u prethodnom stvaralaštvu. Fokus je usmjeren na samu tehniku, materijal čiji je potencijal u rukama umjetnice oslobođen, a igra pleta nas vodi ka motivima u dubljim slojevima imaginacije. Struktura košnice, prisutna u svakom pojedinačnom slučaju, antipod je raznolikim tkanjima, te podsticaj za promišljanje ostvarenosti razlika i autentičnosti u općosti. Društvene implikacije individualnog preporoda, koje su u ranijem izlaganju umjetnice nagoviještene, sada su u centru interesovanja. Model uređenosti i reda pronađen u saradnji ljudskog i životinjskog (košnica-pčela) povod je za pitanje ostvarenja društvenog reda koji neće biti na štetu individualnosti, slobode, različitosti i produktivnosti.“
Izložbu je moguće pogledati do ponedjeljka, 14.03.2022., svakim radnim danom u terminu od 10h do 18h u Galeriji Akademije likovnih umjetnosti, Obala Maka Dizdara 3, Sarajevo.