Panel diskusija "Socijalni rad u školi: trenutačno stanje i razvojne perspektive" na Fakultetu političkih nauka UNSA
Na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Sarajevu u utorak 26. marta 2024. godine održana je panel diskusija na temu “Socijalni rad u školi – današnje stanje i razvojne perspektive”.
U okviru ovog skupa, naglasak je stavljen na ključnu ulogu socijalnih radnika u kreiranju obrazovnog okruženja koje je inkluzivno, sigurno i dostupno svim učenicima, s posebnim osvrtom na one iz ranjivih grupa. Suočeni sa sveprisutnim izazovima kao što su mentalno-zdravstveni problemi među mladima, socijalna izolacija i digitalna podjela, potrebno je promovisati inovativne pristupe i jačati saradnju između socijalnih radnika, obrazovnih institucija i nadležnih ministarstava.
Trenutna situacija, gdje je predviđen socijalni radnik na pola radnog vremena u školama, predstavlja značajan problem. Stoga je izražena nada i očekivanje da će resorno ministarstvo pronaći načine za osiguranje dodatnih sredstava, kako bi svaka škola imala najmanje jednog socijalnog radnika. Investiranje u socijalni rad unutar škola nije samo ulaganje u pojedince, već i u budućnost društva.
Na panelu su se obratili ministrica obrazovanja i nauke Federacije BiH prof. dr. Jasna Duraković, ministar za rad i socijalnu politiku Federacije BiH Adnan Delić, te šefica Odsjeka za socijalni rad prof. dr. Sanela Čekić Bašić i dekan Fakulteta političkih nauka prof. dr. Sead Turčalo.
Diskusija je obuhvatila teme poput harmoničnog djelovanja porodice i škole u prevenciji odgojnih rizika, s akcentom na predavanju akademikinje Adile Pašalić Kreso, kao i socijalnom radu u školama i iskustvima iz Hrvatske, predstavljene od strane prof. dr. Gordane Berc sa Sveučilišta u Zagrebu. O socijalnom radniku kao članu stručne službe škole govorio je prof. dr. Haris Cerić. Osim toga, panel je bio prilika za predstavljanje teorijskih i praktičnih nalaza istraživanja o socijalnom radu u školama, s posebnim osvrtom na izlaganje prof. dr. Nedrete Šerić, koje je pružilo dublji uvid u trenutne izazove i perspektive razvoja socijalnog rada u školama u Bosni i Hercegovini. Socijalne radnice Amela Muftić Muratović i Almina Hodžić su kroz svoja izlaganja naglasile značaj socijalnog rada u školama te predstavile svoja iskustva i izazove sa kojima se susreću u radu.
Ovaj skup je bio izuzetno važan korak ka razumijevanju i rješavanju izazova socijalnog rada u školama, te je poslužio kao platforma za dijalog i saradnju. Pozivamo sve zainteresirane strane da se uključe u ovaj važan dijalog i doprinesu razvoju socijalnog rada kao neophodne komponente obrazovnog sistema koji teži inkluziji, razumijevanju i napretku.