Cjelovečernji koncert novih djela Ivana Čavlovića
„Fondacija Čavlović“
predstavlja
IVAN ČAVLOVIĆ, KONCERT OP. 3
Sarajevo, koncertna sala SMŠ, 23. I 2020, 19:30, besplatan ulaz
U četvrtak 23. 1. 2020. u 19:30 u koncertnoj sali Muzičke akademije bit će održan treći po redu cjelovečernji koncert novih djela Ivana Čavlovića sa sljedećim programom i izvođačima:
1. Triptih za Tanju: Rođenje. Mladost. In memoram (12 min)
Izvodi: Dina Fejzić klavir
2. Koncert za violončelo i gudački kvintet (17 min)
Izvodi: dr. Belma Alić, violončelo, gudački kvintet
3. Sonata za klavir br. 2 (21 min)
Izvodi: Sonja Radojković, klavir
4. Gudački kvartet br. 2 (20 min)
Izvodi: Gudački kvartet aMAS
5. Tri Soneta Skendera Kulenovića za sopran, bas, timpane, tom-tom, klavir, kvintet harmonika (12 min)
Izvode: Aida Čorbadžić, sopran, Leonardo Šarić, bas, Davor Maraus, timpani, Dario Kos, tom-tom, Milan Čavlović, klavir, Kvintet harmonika aMAS.
Čavlovića javnost poznaje više kao vodećeg bh. muzikologa, a kako njegov kompozitorski opus raste, i njegova djela postaju sve prisutnija u javnim prostorima bh. kulture. O koncertu sam autor kaže sljedeće: „Opet, kao i uvijek, sva djela su nastala nekim povodom. Triptih za Tanju: Rođenje. Mladost. In memoriam nastao je povodom smrti Tatjane koja nije izdržala borbu protiv opake bolesti; Koncert za violončelo i gudački kvintet komponovan je na Belminu sugestiju. U ovoj izvedbi u pratnji je gudački kvintet, a ne gudački orkestar, kako bi trebalo, jer finansijska sredstva za koncert nisu dozvoljavala veći sastav od kvinteta; Sonata za klavir br. 2 nastala je po želji i sugestijama pijanistice Sonje; Gudački kvartet je izraz vlastite želje za kompozitorskim dokazivanjem u najosjetljivijem zvučnom prostoru, a po nagovoru i sugestijama članica kvarteta; ozvučavanje Tri Soneta Skendera Kulenovića je moje trajno ushićenje snažnom Skenderovom sonetskom poezijom. A sva djela naišla su izvorom čiju snagu nisam mogao kontrolisati osim samo kroz pokušaj da je ukrotim notama. Ovo je treći koncert, nazvao sam ga Koncert op. 3, u organizaciji moje 'Fondacije Čavlović'. Kako je već sudbina svakog domaćeg kompozitora da se ne izvodi osim u najprigodnijim situacijama, svako od nas se mora pobrinuti da mu djela ne ostanu na koncertnom podiju nenastanjeni siročići. Zato svako od nas mora sam pretvarati vlastite note u koncertni zvuk, pritom podrazumijevajući svu muku oko komponovanja, pa zatim okupljanja izvođača, pa onda organizacije koncerta, pa još prije toga pisanja programske knjižice, a prije svega potražiti neke novce od onih koji dijele sadaku, na kojoj naravno zahvaljujem, koja jedva dostaje za slabe honorare izvođačima. Dakle, kompozitor je dužan da se brine sam o sebi i za sebe? To je i moj usud! Ali ne žalim se, ukoliko budete imali imalo strpljenja da odslušate, imalo volje da ostanete do kraja, imalo snage da pokušate shvatiti o čemu se ovdje radi.“
Ivan Čavlović (Sanski Most, 1949). Profesor je emeritus Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Jedan je od osnivača i pokretača Muzikološkog društva FBiH, časopisa Muzika, Instituta za muzikologiju i Centra za muzičku edukaciju Muzičke akademije, festivala Majske muzičke svečanosti, Sarajevo Chamber Music festivala, stručnih i edukativnih projekata. Djelovao je kao član mnogih organa i tijela Muzičke akademije i Univerziteta u Sarajevu. Muzikom se počeo baviti od rane mladosti, a nakon završene gimnazije diplomirao je na Pedagoškoj akademiji u Puli i Muzičkoj akademiji u Sarajevu na kojoj je i magistrirao i doktorirao. Počeo je komponirati vrlo rano, ali tek u prvoj deceniji 21. stoljeća njegov kompozitorski rad postaje ozbiljan i s relevantnim umjetničkim rezultatima. Dosada je napisao osam knjiga, tri monografske brošure i preko 200 stručnih i naučnih radova, komponirao je 56 kompozicija različitih namjena i izvođačkih sastava, od solo instrumenta do opere atrakcija, napisao je nekoliko kratkih priča i dvije novele. Kao nastavnik na Muzičkoj akademiji odgojio je brojne diplomante, magistrante i doktorante, pet asistenata i četiri docentice.
Radio je kao nastavnik muzičkog odgoja u Osnovnoj školi u Starom Majdanu kod Sanskog Mosta (1972–1973), nastavnik gitare u Osnovnoj muzičkoj školi u Vogošći (1976–1978), a od 1978 do 2010. prolazi sva akademska zvanja na Muzičkoj akademiji u Sarajevu.
Dobitnik je nagrade „Vlado Milošević” AMUS-a za muzikološki rad (2017).
Izvođači su eminentni akademski muzičari s kojima je Čavlović već sarađivao.
Dina Fejzić, klavir. Diplomirala je (2003) u klasi prof. Nede Stanković i magistrirala u klasi Nihada Kreče (2013) na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Koncertirala je u BiH, Italiji i Slovačkoj. Pohađala je majstorske kurseve Borisa Kraljevića, Davida Wildea, Hiroko Nakamure, Mejre Smajlović, Jokut Mihailović. Radi kao docentica za klavir, obavezni predmet struke na Muzičkoj akademiji u Sarajevu.
Belma Alić, violončelo. Diplomirala (2004), magistrirala (2007) i doktorirala (2016) o temi „Nove tehnike u literaturi za violončelo solo 20. i 21. stoljeća“ na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Yevgenyja Xaviereffa. Pohađala je brojne seminare i kurseve za violončelo i kamernu muziku kod istaknutih violončelista i pedagoga. Vanredna je profesorica na predmetima Violončelo i Kamerna muzika za gudače na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Brojne su njene nastavne, umjetničke i organizacijske aktivnosti u kojima se pokazuje kao agilni propagator umjetničke muzike. Sarađivala je sa istaknutim umjetnicima i ansamblima širom Evrope. Organizirala je brojne koncerte aMAS-a i Gudačkog orkestra Muzičke akademije u Sarajevu izvodeći probranu solističku i/ili orkestarsku literaturu, počesto prvi put u Sarajevu. Organizira i koncerte s djelima bh. autora namjenski pisanih za nju ili ansamble u kojima djeluje. Jedan od takvih koncerata je i ovaj večerašnji s kojim Belma slavi 20 godina umjetničkog rada.
Gudački kvartet aMAS djeluje već izvjesno vrijeme (od 2016), uspješno i poticajno za kompozitore i publiku. Članice kvarteta su: Tamara Arsovski, violina I, Alma Dizdar, violina II, Aida Dajić, viola, Belma Alić, violončelo. Održao je brojne koncerte u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru, Zagrebu... i pobrao lijepe kritike domaće i zagrebačke štampe i publike. Kvartet je moćan promotor umjetničke muzike i inspirator za kompozitore i, najvažnije, donosilac sreće za publiku koja entuzijastički posjećuje njihove koncerte i uživa u njihovoj svirci. Večerašnji koncert je nastao kao plod interakcije jednog kompozitora i kvarteta i, nadamo se, publike koja će prihvatiti njihovu interpretaciju kompozitorskih viđenja zvuka i filozofije muzike, uostalom, i života samog.
Gudački kvintet je ad hoc formirana gudačka grupa bez stalnog djelovanja, ali sa željom da ovaj koncert bude inicijacija jednog novog ansambla u Sarajevu. Kvintet čine Tamara Arsovski, violina I, Ilma Zulum, violina II, Aida Dajić, viola, dr. Belma Alić, violončelo, Fahrudin Stroil, kontrabas.
Sonja Radojković, klavir. Osnovne studije klavira završila je na FMU u Beogradu s nepunih 19 godina. Magistrirala je iz iste oblasti u Beogradu na FMU i na Konzervatoriju Čajkovski u Moskvi sa 22 godine. Koncertna pijanistica i profesorica na FMU u Beogradu, Muzičkoj akademiji u Sarajevu i Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu. Bila je gostujući profesor na osnovnim, master i doktorskim studijama na univerzitetima muzike na Konzervatoriju Yong Siew Toh (Singapur), na Manitoga University (Winnipeg, Canada), na konzervatorijima u Dunedinu i Wellingtonu (Novi Zeland) i na Kanskom konzervatoriju (Francuska). Pored klasičnog repertoara svira djela savremenih svjetskih autora, a rado i s prostora bivše Jugoslavije. Jedan od kompakt diskova snimljenih na Novom Zelandu je novozelandskog kompozitora grčkog porijekla Džona Psatasa, koji je pisao muziku za otvaranje Olimpijade u Atini. Njena intenzivna međunarodna karijera popraćena je najboljim kritikama muzičkih kritičara. Osnivačica je i umjetnička direktorica ljetnog festivala na Hvaru (Hrvatska).
Aida Čorbadžić, sopran. Diplomirala je 2006. na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Paše Gackić. Usavršavala se na seminarima Olivere Miljaković, Ute von Garczinsky, prof. Andreasa Karakasa i Tatjane Šorlujan. Od 2004. je članica Hora Opere Narodnog pozorišta Sarajevo, a 2007. dobija status solistice. Nastupala je sa Sarajevskom filharmonijom širom Bosne i Hercegovine, te u Hrvatskoj, Sloveniji i Francuskoj. Imala je uloge u gotovo svim operskim predstavama na repertoaru Opere Narodnog pozorišta u Sarajevu. Pjevala je i u Orffovoj Carmini burani, Pergolesijevoj Stabat mater, Schubertovoj Misi G dur, Haydnovom oratoriju Stvaranje svijeta, Mahlerovoj Četvrtoj simfoniji. Nastupala je na festivalima Sarajevska zima i Baščaršijske noći, Majske muzičke svečanosti. U septembru 2011. debitirala je kao glumica u dramskoj predstavi režisera Harisa Pašovića Ruže za Anu Terezu – Fudbalske priče. Članica je udruženja umjetnika Bellarte. Bila je vršilac dužnosti umjetničkog direktora Opere (2017/18).
Leonardo Šarić, bas. Diplomirao je na Odsjeku za solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Paše Gackić. Nastupao je u manjim i većim solističkim ulogama u operama i operetama: Nabucco, Tosca, Hasanaginica, Šišmiš, Nikola Šubić Zrinjski, Rigoletto, La Boheme, La Traviata, Gianni Schicchi, Don Pasquale, koncertna izvedba i opera Carmen, Ježeva kuća. Ima status soliste Opere Narodnog pozorišta Sarajevo.
Davor Maraus, timpani. Studij udaraljki završava (2004) na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Stockholmu u klasi prof. Joakima Anterota, a magistrirao je (2008) na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi istog profesora. Zaposlen je na Muzičkoj akademiji u Sarajevu na Odsjeku za klavir, udaraljke i srodne instrumente – smjer udaraljki. Radio je kao prof. Srednje muzičke škole u Sarajevu (2003–2012). Nastupao je u Francuskoj, Nizozemskoj, Njemačkoj, Austriji, Švedskoj, Rumuniji, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji i Srbiji. Stalni je član ansambla SONEMUS i redovna ispomoć Sarajevske filharmonije.
Dario Kos, tom-tom. Diplomirao je na Odsjeku za klavir, udaraljke i srodne instrumente – smjer udaraljki na Muzičkoj akademiji u klasi prof. Davora Marausa (2017). Na istom odsjeku djeluje kao demonstrator. Osvojio je dva laureata na međunarodnom takmičenju u Skoplju u kategoriji solo programa i kamerne muzike, te Grand prix takmičenja kao vođa ansambla Pamas (2018). Učestvovao je na brojim projektima u Bosni i Hercegovini i inozemstvu. Gostovao je na White Field jazz festu u Crnoj Gori kao solista na vibrafonu uz pratnju svog kvarteta (2017). Aranžer je parta udaraljki u prvoj bosanskohercegovačkoj dječijoj baletnoj predstavi Šapat šume bosanske.
Milan Čavlović, klavir. Diplomirao je 2009. na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Svjetlane Člaidze. Od 2009. radi kao profesor klavira i korepetitor u Srednjoj muzičkoj školi u Sarajevu. Nastupa kao umjetnički saradnik na koncertima sarajevskih solista.
Kvintet harmonika aMAS. Djeluje od 2015, a sastavljen je od najboljih studenata Odsjeka za harmoniku. Dosada je osvojio nekoliko nagrada na domaćim i svjetskim takmičenjima. Kontinuirano djeluje na koncertima Muzičke akademije u Sarajevu, ali i samostalno u organizaciji drugih institucija. Trenutni sastav Kvinteta harmonika aMAS je: Asmir Hamzić, prva harmonika, Iris Granulo, druga harmonika, Safet Tahirović, treća harmonika, Malin Huso, četvrta harmonika, Muharem Osmanagić, bas harmonika.
Tijana Vignjević, dirigovanje. Diplomirala je (2001) u klasi prof. Teodora Romanića na Muzičkoj akademiji u Sarajevu i postdiplomirala (2014) studij iz orkestarskog dirigovanja u klasi prof. Uroša Lajovica na Universitet für Musik und darstelende Kunst u Beču. Usavršavala se na majstorskim klasama Gianluigija Gelmettija, Tamare Brooks, Ernsta Schellea i Colina Mettersa. Radi kao profesorica Orkestra i korepetitorica u Srednjoj muzičkoj školi Sarajevo. Pokreće (2007) amaterski mješoviti hor u AKCUS „Seljo“. Dirigentica je ženskog vokalnog ansambla Corona (od 1997). Čest je predavač na muzičkim radionicama u BiH i inozemstvu (SAD, Nizozemska, Slovenija). Učestvovala je na teatarskim projektima u Sarajevu i Zenici, nekoliko filmskih i konceptualnih projekata (Bijenale u Veneciji) kao dirigentica, korepetitorica, muzička saradnica, kompozitorica i aranžerka. Nastupala je u BiH i zemljama regiona, Francuskoj, Njemačkoj, Tunisu, Bugarskoj, Poljskoj, Rumuniji, Austriji, Italiji. Kao humanitarna i volonterska radnica promovira mir i jačanje veza među ljudima putem umjetnosti, prvenstveno muzike.
Realizaciju koncerta je podržalo Ministarstvo kulture i sporta Federacije Bosne i Hercegovine i Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, uz Muzičku akademiju UNSA i Srednju muzičku školu.