Dva nova izdanja o kineskoj filozofiji
Nove granice kineske filozofije, uredili: Nevad Kahteran i Bo Mou (牟博)
(中國哲學新探索 /New Frontiers of Chinese Philosophy), u prijevodu Nevada Kahterana, IC El-Kalem: Sarajevo, 2018, 432 str.; i
Islam i konfucijanstvo: civilizacijski dijalog, uredili: Osman Bakar i Cheng Gek Nai
(伊斯兰教与儒家:不同文明之间的对话 /Islam and Confucianism: A Civilizational Dialogue), u prijevodu Nevada Kahterana, IC El-Kalem: Sarajevo, 2018, 318 str.
Izlazak ova dva vrijedna izdavačka poduhvata u formi dva sveska koji uvode kinesku učenost u područje filozofije kroz komparativni angažman korespondira sa nastupajućom Novom kineskom, 4715. godinom i na simbolički način kazuje o značajnom otvaranju ovog izdavačkog centra IZ BiH i za ovakovrsna razmatranja i sarađivačku konverzaciju.
U tom smislu, u vezi sa prvim sveskom, naročita je radost da se izražava dobrodošlica ovog puta i kineskoj filozofiji na najnovijoj njezinoj granici, tj. Bosni i Hercegovini. Oba sveska skiciraju u bh. kontekstu kurs za shvatanje bogatih resursa kolosalne kineske tradicije u njezinom kalemljenju na svjetsku filozofiju i definitivno je imperativ da se moramo pozabaviti ovim novim megatrendom, koji poziva komparativnoj procjeni i evaluaciji uključenih tradicija u terminima novoizraslih vizija istine i vrijednosti. Svezak Nove granice kineske filozofije pokriva dosta širok spektar razdoblja i tema i koristi niz metodoloških i teoretskih pristupa uključenih autora iz Kine ali i svijeta. Spoj visokih akademskih standarda koji su oni unijeli u ovaj projekat nije ništa manji od izvanrednog.
Drugi svezak govori o komparativnom izučavanju islama i konfucijanstva i pitanjima kulturološkog i civilizacijskog dijaloga između ovih dviju uključenih tradicija i ovo je vrijedan civilizacijski pomak u izgradnji euroazijskih integracija u ovom stoljeću naše međusobne zavisnosti i povezanosti kroz globalizacijske procese i to na rubu – ili na „granicama“ svjetskog filozofskog oblika.
Naravno, ovim se ne oduzima ništa od digniteta onih već uspostavljenih – euroatlantskih integracija, odnosno umjesto filozofije „ili-ili“ nudi se filozofija „i-i“ s dubokim uvjerenjem da će civilizacijski dijalog uvelike doprinijeti globalnom miru i razumijevanju. Štoviše, ovim ih se samo dodatno osnažuje i razbokorava kroz ovu knjigu uz dužno isticanje i naglašavanje značaja nepravedno poboravljenog korpusa kinesko-islamskih tekstova (Han Kitab).
Za dodatne informacije i link sa izdavačem, te nabavku obje knjige posjetite linkove:
http://www.elkalem.ba/Islam%20i%20konfucijanstvo,
http://www.elkalem.ba/NOVE%20GRANICE%20KINESKE%20FILOZOFIJE.