Promovirana monografija „Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva“ autorice dr. Lane Paćuke
Za sarajevsku javnost 6. novembra 2019. godine je u prostorijama Bošnjačkog instituta – Fondacije Adila Zulfikarpašića upriličena promocija knjige pod naslovom „Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva“ istaknute bosanskohercegovačke muzikologinje dr. Lane Paćuke. Riječ je o naučnoj monografiji čiji je tematski fokus usmjeren na ulogu i značaj žena koje su izvršile snažan utjecaj na razvoj muzičkog života Sarajeva naslovljenog perioda, a u njenoj promociji su pored autorice sudjelovale i priznate stručnjakinje iz domena muzikologije i etnomuzikologije dr. Fatima Hadžić, dr. Jasmina Talam i dr. Tamara Karača Beljak, koja je i moderirala događaj.
Djelo „Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva“ predstavlja rezultat vrlo studioznog i sistematičnog istraživanja iz oblasti historijske muzikologije koje počiva na impozantnom broju arhivskih dokumenata pohranjenih u arhivima BiH, Hrvatske, Srbije, Austrije, Mađarske, online arhivskim fondovima te periodici. Prisutni su imali priliku da se upoznaju sa sadržajnom koncepcijom djela, ciljem i okvirima istraživanja ali i da poslušaju veoma iscrpan i informativan izvod iz recenzije. Autorica ističe da, iako je prvenstveno namijenjena užoj naučnoj odnosno akademskoj javnosti, monografija može biti veoma atraktivno i korisno štivo i za sve one koji gaje interesiranje za kulturnu historiju Bosne i Hercegovine. Večer je zaokružena muzičkom numerom koju je na opće zadovoljstvo prisutnih na klaviru interpretirala prof. Maja Ačkar Zlatarević, a riječ je o djelu „Osmanska mazurka“ Milene Mrazović Preindlsberger, kompozitorice i pijanistice čiji se muzički angažman vezuje upravo za period austrougarske okupacije.
Autorica knjige dr. Lana Paćuka pripada mlađoj generaciji bosanskohercegovačkih muzikologa i do sada je objavila preko 20 naučnoistraživačkih radova izloženih na simpozijima i naučnim konferencijama diljem BiH, Hrvatske, Srbije, Slovenije, Austrije, Mađarske i Češke. Godine 2014. imenovana je za glavnu i odgovornu urednicu časopisa za muzičku kulturu Muzika, jedinog indeksiranog muzikološkog časopisa u BiH, a od 2018. godine priključila se i uredničkom odboru časopisa INSAM (Journal of Contemporary Music, Art and Technology). U periodu od 2016. do 2017. godine obnašala je dužnost prodekanese za koncertnu djelatnost Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, dok trenutno djeluje kao profesorica i šefica Odsjeka za muzikologiju i etnomuzikologiju spomenute visokoobrazovne institucije.
Večer promocije je protekla u prijatnoj atmosferi, čemu je doprinijela elokventna i dobro osmišljena prezentacija, efektno odabran muzički moment ali i vidno interesiranje publike te izvanredna posjećenost, što za svakog autora predstavlja posebno priznanje njegovom djelu. Monografija je objavljena pod izdavačkim okriljem Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, a njeno publiciranje su podržali Austrijski kulturni forum i Porsche BiH.
Izvor: Muzička akademija