Koncert sjećanja na profesora Nihada Kreču
U sklopu programa petnaestih Majskih muzičkih svečanosti, Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu priredila je dva memorijalna koncerta kako bi odala počast i zahvalnost nedavno preminulim profesorima - Faruku Sijariću i Nihadu Kreči - čiji je doprinos bio od velikog značaja za ovu najstariju i najznačajniju muzičku visokoškolsku ustanovu u Bosni i Hercegovini.
Koncert sjećanja na Nihada Kreču, priznatog pijanistu i bivšeg profesora na Muzičkoj akademiji, bit će održan u petak, 20. maja 2022. u 19 sati u Koncertnoj sali “Cvjetko Rihtman”. Tim povodom će nastupiti nekadašnji studenti i kolege profesora Kreče, pijanisti Dina Fejzić, Zlatan Božuta, Ilma Čerim, Ivan Perković, Mirza Gološ, Bakir Samardžić i Lamija Džemidžić.
Prof. Nihad Krečo rođen je u Sarajevu 5. januara 1977. godine. Kao talentovani učenik u klasi nastavnice Verice Zamurović-Kraljačić, osvaja niz nagrada na takmičenjima mladih pijanista. Godine 1992. upisuje u Srednju muzičku školu, gdje je maturirao u klasi prof. Nede Stanković. Za vrijeme opsade Sarajeva (1992-1995), kao perspektivni pijanista kontinuirano je nastupao na grupnim koncertima i održavao solističke recitale. U tom periodu uspostavio je stalnu saradnju s Kamernim teatrom 55 i kao najuspješniji mladi umjetnik dobio plaketu ovog pozorišta 1995. godine.
Nakon završetka studija klavira na Muzičkoj akademiji, gdje je diplomirao s najvišim ocjenama u klasi prof. Nede Stanković, akademske 2000/21. godine specijalizirao je na Kraljevskoj akademiji u Stockholmu u klasi prof. Stefana Lindgrena. Po povratku u Sarajevo upisuje postdiplomski studij koji, pod mentorstvom prof. Nede Stanković i prof. Borisa Kraljevića, završava 2006. solističkim recitalom, a zatim i koncertom sa Sarajevskom filharmonijom. Tokom 2002. godine pohađao je ljetnu školu na Američkom konzervatoriju u Fontainebleau (Francuska), u klasama Frederica Agassija, Philipa Bianconija i Xu Zhanga, kao i majstorske kurseve u Grčkoj, Švajcarskoj, Izraelu, Kanadi i Švedskoj, u klasama Alaina Lefevrea, Victora Rosenbauma, Jean-Paula Sevillae i Augusta Hautboa. Visokonagrađivan na pijanističkim takmičenjima, Nihad Krečo je tokom studija započeo intenzivnu koncertnu aktivnost, te je održao na desetine recitala u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Švedskoj, Češkoj, Izraelu, Kanadi, Sjedinjenim Američkim Državama, Francuskoj, Grčkoj, Turskoj, Srbiji itd. Jedan od njegovih najznačajnijih nastupa bio je onaj u Parizu, upriličen povodom rođendana Jehudi Menuhina na Univerzitetu Sorbonne.
Njegov repertoar obuhvatio je kapitalna djela pijanističke literature kao što su koncerti za klavir i orkestar br. 1, S. 124 u Es duru F. Liszta, br. 2, op. 102 u F duru D. Šostakoviča, br. 2, op. 18 u c molu S. Rahmanjinova, izbor iz “Dvadeset pogleda na dijete Isusa” O. Messiaena, Sonata u h molu F. Liszta, Corelli varijacije S. Rahmanjinova, Šesta klavirska sonata S. Prokofjeva, “Transcendentalne etide” F. Liszta, Schumannove Simfonijske etide, Chopinova Poloneza u fis molu, Beethovenove sonate “Waldstein” i “Appassionata” i druge kompozicije iz fundamentalnog klavirskog opusa koja je interpretirao s izuzetnom lakoćom. Krečo je nastupao i kao kamerni muzičar, pa je sa brojnim ansamblima izveo “Kvartet za kraj vremena” O. Messiaena, Brahmsov Kvintet u h molu, Beethovenovu Petu sonata za violončelo i klavir u D duru i Debussyjevu Sonatu za violončelo i klavir.
Izabran je za asistenta 2002. godine, 2005. za višeg asistenta, 2008. u zvanje docenta, a 2013. postaje vanredni profesor na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. U njegovoj klasi diplomiralo je 37 pijanista koji su danas uspješni nastavnici u muzičkim školama širom Bosne i Hercegovine.
Nihad Krečo preminuo je 25. maja 2021. godine u Sarajevu.
Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu pamtit će Nihada Kreču kao izvanrednog umjetnika, izvrsnog mentora i dragog kolegu i prijatelja. Njegova briljantna karijera pijaniste i pedagoga odraz je plemenitog i nadahnutog duha, koji su, uostalom, prepoznali i kritičari još pri njegovim prvim koracima u pijanizmu:
“Na radost auditorija koji je zdušno aklamirao, ispraćen je nastup sarajevskog pijaniste Nihada Kreče u Lisztovom Es-dur klavirskom koncertu. Umijeće i dosezi kao da premašuju sva dosadašnja dostignuća. Bez premca je danas ono najbolje što ova sredina nudi na polju muzičke reprodukcije mladih. Jednom riječju, pred nama je izuzetan talenat, sa izuzetnim predispozicijama.” (Željka Kordić, 1997)