TRAIN
O programu
TRAIN Program se na Univerzitetu u Sarajevu uspješno realizuje od septembra 2013. godine. Finansijsku podršku realizaciji Programa obezbijedila je Fondacija kralja Baudouina, dok je Univerzitet u Sarajevu preuzeo njegovo finansiranje u zadnjih pet godina. Kurikulumi pojedinačnih modula Programa inicijalno su razvijeni u saradnji sa EU partnerima, te naknadno unaprijeđeni u skladu sa BiH kontekstom visokog obrazovanja sa osvrtom na specifičnosti oblasti koje se tretiraju.
Polaznici ovog Programa kroz ponudu od devet modula dopunjuju znanja i vještine iz tri oblasti važnih za cjeloživotno učenje i usavršavanje akademskog osoblja:
- Nastavničke kompetencije kako bi svaka organizacija unutar univerziteta postala organizacijom koja uči,
- Metodološke kompetencije u kontekstu novih zahtjeva za vještinama projektiranja istraživanja na zajedničkom prostoru europskog visokog obrazovanja i
- Preduzetničke kompetencije koje svaku organizaciju visokog obrazovanja pretvaraju u privrednog subjekta spremnog za samoodrživost.
Pravo učešća
Pravo učešća ima akademsko osoblje Univerziteta u Sarajevu u saradničkim/nastavničkim zvanjima. Nakon uspješno absolviranog Programa Univerzitet u Sarajevu učesnicima izdaje certifikat, koji ujedno služi i kao dokaz o minimumu pedagoškog obrazovanja kandidata. Na nivou programa dodjeljuje se 6 ECTS bodova.
Organizacija programa
TRAIN program se u toku akademske godine održava dva puta (prvi ciklus: januar/februar, drugi ciklus: juni/juli). Broj učesnika jednog ciklusa ograničen je na 25.
Obavezni moduli
- Osnove andragoške djelatnosti u visokom obrazovanju,
- Didaktika visokog obrazovanja,
- Planiranje kurikuluma u visokom obrazovanju,
- Istraživanje, naučno pisanje i publiciranje naučnoistraživačkih/umjetničkoistraživačkih rezultata:
- humanističke i društvene nauke
- prirodne, tehničke i medicinske nauke
Izborni moduli
- Komunikacija i vještine prezentiranja,
- Priprema aplikacija za finansiranje i upravljanje projektnim ciklusom,
- Preduzetničke sposobnosti u visokom obrazovanju,
- Umrežavanje i timski rad,
- Osnovna polazišta inkluzivnog obrazovanja u visokoškolskoj nastavi.