Studenti Fakulteta islamskih nauka UNSA i prof. dr. Dina Sijamhodžić-Nadarević o učešću u međunarodnom Barzinji projektu
U februaru, 2022. godine okončan je COIL (Barzinji) projekat (Collaborative Online International Learning/Internacionalno suradničko online učenje u nastavi), u kojem su, između ostalog, učešće uzeli i studenti Fakulteta islamskih nauka Univerziteta u Sarajevu sa voditeljicom projekta prof. dr. Dinom Sijamhodžić-Nadarević.
COIL projekat realiziran je u okviru saradnje Univerziteta u Sarajevu i Fakulteta islamskih nauka na širem projektu Jamal Barzinji Univerziteta Shenandoah u Winchesteru (Virginia, SAD). Četiri univerziteta participirala su u Barzinji projektu: Shenandoah univerzitet (SAD), Bridgewater College (SAD), Internacionalni islamski univerzitet u Maleziji i Univerzitet u Sarajevu (FIN i Veterinarski fakultet), koji su od decembra 2020. godine pilotirali aktivnosti saradničkog internacionalnog učenja u nastavi, u vidu virtualne akademske saradnje.
ANNOUNCEMENT – Jamal Barzinji Project on virtal exchange 1
ANNOUNCEMENT_ Collaborative Projects-Barzinji project 2021 (2)
Realizacija COIL projekta je protekla kroz dvije faze.
Prva faza je podrazumijevala edukativne seminare za akademsko osoblje pomenutih univerziteta u trajanju od četiri mjeseca i pripremani su da vode virtualnu akademsku saradnju. Prof. dr. Dina Sijamhodžić-Nadarević je sarađivala sa prof. dr. Catherine Schiffman sa Shenandodah univerziteta (Odsjek za edukaciju i liderstvo) na kreiranju modula za projekat o interkulturalnim i interreligijskim vrijednostima na nastavničkim studijskim programima u BiH i SAD-u (Intercultural and Interreligious values in College Education Programs/HE institutions in the USA and Bosnia&Herzegovina)
U drugoj fazi, u trajanju dva semestra, uz mentorsvo prof. dr. Dine Sijamhodžić-Nadarević studenti dodiplomskog i master studija na FIN-u, te studenti doktorskog studija Shenandoah univerziteta uz mentorstvo prof. dr. Catherine Schiffman imali su priliku upoznati se, raditi u timovima, analizirati nacionalne i internacionalne pravne okvire i instrumente, inicijative, politike, preporuke u pogledu interkulturalnog i interreligijskog obrazovanja. U drugom semestru urađena je analiza odabranih nastavničkih studijskih programa u SAD-u i BiH u smislu interkulturalnih vrijednosti jednakosti, različitosti, tolerancije, solidarnosti i međureligijskih vrijednosti, što je ujedno bila i završna aktivnost koju su studenti radili u okviru ovog projekta.
Profesorice Shiffman i Sijamhodžić-Nadarević; Studenti FIN-a i Shenandoah univerziteta
Studenti Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu, koji su uzeli učešće u ovom projektu su: Aida Memić, Amsal Memić, Dženana Delić, Hatidža Kukuruzović, Sumeja Ivazović, Lamija Aždahić, Eldar Jahić, Azra Lojić, Ahmed Memić i Fatima Ibrahimspahić.
Iskustva studenata i profesorice učešćem u projektu:
HATIDŽA: Veoma korisno, nesvakidašnje iskustvo koje mi je doprinijelo u stjecanju novih prijateljstava, saznanja i vještina.
AHMED: I iz svog doma možemo putovati svijetom, sklapati nova prijateljstva i dosta toga naučiti, a to mi je projekat COIL praktično pokazao.
AMSAL: Izvanredno iskustvo za stjecanje novih poznastava, prijateljstava, vještina i saznanja.
ELDAR: Pozitivno i korisno iskustvo koje je obogatilo moje znanje o drugim kulturama, sistemu obrazovanja i načinu života. Ovaj projekat mi je omogućio da steknem nova poznanstva i razvijem vještinu komuniciranja na engleskom jeziku.
AZRA: Zanimljiv projekat koji nudi nova iskustva, poznanstva, saznanja, aktivnu saradnju i sticanje vještina, od kojih bih posebno izdvojila pričanje i uvježbavanje stranog jezika te spoznaju drugačije kulture.
DŽENANA: U savremenom dobu svaka promjena donosi nam novo iskustvo. Iskustvo i saradnja u ovom projektu pokazalo nam je da su razlike mnogobrojne u djelovanju, ali naši ciljevi su isti.
FATIMA: Zadovoljstvo mi je što ću u svoj životopis dodati ovo, za mene, prelijepo iskustvo. Ovaj projekat je bio prozor u svijet, tako šarolik i lijep, sa ljudima koji su tako različiti a tako jedinstveni, i u tome jeste bogatstvo. Ja sam nakon ovoga zasigurno bogata.
SUMEJA: Potpuno drugačije i novo iskustvo u mom životu koje mi je donijelo mnogo toga dobrog i korisnog.
LAMIJA: Ovaj projekat je bio izvrsna prilika za druženje, sklapanje novih poznanstava i razvijanje vještina komunikacije usred globalne pandemije.
AIDA: Za mene je ovaj projekat bio jedno izazovno, ali i jako korisno iskustvo. Smatram da mi je vrijeme utrošeno na ovom putu donijelo brojna poznanstva, proširilo vidike, otklonilo predrasude i ohrabrilo me za daljne djelovanje te zbog toga preporučujem svima onima koji dobiju poziv za učešće na međunarodnim projektima da se odvaže i učeći s/o drugima i drugačijima, spoznaju sebe.
Video o iskustvima studenata:
PROF. DR. DINA SIJAMHODŽIĆ-NADAREVIĆ: Učešćem u širem Barzinji projektu čijim dijelom je i COIL projekat svjedočili smo pozitivnom iskustvu i izuzetno uspješnoj saradnji s profesoricom Shiffman i studentima sa Shenadodah univerziteta. Saradničko online međunarodno učenje (COIL) efikasna je strategija za podršku i razvoj znanja, vještina i stavova studenata. Koristeći virtualne tehnologije, profesori i studenti susreću kolege iz drugih dijelova svijeta radi razmjene ideja i saradnje. Studenti istražuju različite perspektive i primjenjuju konceptualno znanje u praksi. Ostali ishodi uključuju razvoj interkulturalnih kompetencija, globalno građanstvo, digitalnu pismenost, timski rad i povezane vještine za 21. stoljeće. Učenje o aspektima profesije iz međunarodne perspektive daje studentima nijansiraniji uvid u područja obrazovanja i liderstva u obrazovanju te ih priprema da u budućoj profesiji budu kulturalno osjetljiviji. Kroz saradničke istraživačke aktivnosti naši su studenti učili o obrazovnim sistemima u BiH i SAD-u, kulturalnoj raznolikosti, vrijednostima i načinima života. Produbili su svoje znanje o tome kako se interkulturalne i interreligijske vrijednosti promiču u obrazovnim programima u obje zemlje. Studenti i studentice FIN-a su se osnažili saradnjom i u smislu komunikacije i istraživanja te prezentiranja na stranom jeziku (engleskom). Poruku ohrabrenja i motivacije za međunarodnim akademskim razmjenama šaljemo i ostalim našim studentima i studenticama. Naši studenti su potvrdili da imaju izuzetne potencijale za ovakve poduhvate.
COIL projekti nude i važne ishode za profesore, uključujući prilike za naučnu saradnju i eksperimentiranje s novim pristupima poučavanju, otkrivanje vrijednosti zajedničkog poučavanja i provođenja istraživanja na međunarodnoj razini.
Studentima su po završetku učešća u projektu uručeni certifikati.
Detaljnije na web stranici Fakutlteta islamskih nauka Univerziteta u Sarajevu