IN MEMORIAM | Prof. dr. Mujo Slatina (1945.-2023.)

IN MEMORIAM | Prof. dr. Mujo Slatina (1945.-2023.)

U petak, 1. decembra 2023. godine ovaj svijet je napustio prof. dr. Mujo Slatina, dugogodišnji profesor Univerziteta u Sarajevu.

Obrazovni put i znanstveno-istraživačko formiranje profesora Slatine odvijalo se kroz studij pedagogije i psihologije, postiplomski studij iz sociologije te doktorsku disertaciju iz pedagoških nauka. Tokom svog bogatog akademskog djelovanja predavao je na više fakulteta i univerziteta u Bosni i Hercegovini omogućavajući opstanak nastavničkih studijskih programa u ratnim godinama, te pokretanje novih diplomskih, postidplomskih i doktorskih programa u poraćju. Zalagao se za dignitet nastavničkog poziva i primjereniji pristup profesionalizaciji prosvjetnog poziva.

Pružio je značajan doprinos reformskim procesima na svim nivoima obrazovnog sistema, posebno u visokom obrazovanju. Učestvovao je u kreiranju više postdiplomskih programa nastavničkih usmjerenja, te je autor Elaborata prvog doktorskog studija iz pedagogije pod nazivom Teorije i istraživanja kreativnog odgoja/obrazovanja pokrenutog na Filozofskom fakultetu u Sarajevu.

Profesor Slatina je učestvovao u pokretanju i afirmiranju većeg broja časopisa, poput Obrazovanje odraslih (prvi urednik u periodu od 2001. do 2004. te dugogodišnji član Redakcije), Naša škola, Didaktički putokazi i Novi Muallim. Objavio je više od stotinu članaka o temama iz sociologije odgoja i obrazovanja, pedagoške antropologije, menadžmenta u obrazovanju, metodologije pedagogijskih istraživanja, andragogije, edukometrije, te drugih grana znanosti o odgoju i obrazovanju. Neumorno je pisao i objavljivao do posljednjih dana ovozemnog života.

Najznačajnija djela profesora Slatine objavljena su pod naslovima: Nastavni metod – Prilog pedagoškoj moći suđenja (1998.), Od individue do ličnosti – Uvođenje u teoriju konfluentnog obrazovanja (2005), Edukometrija – Mjerenje i mjerni instrumenti u odgoju i obrazovanju (2020), O pedagogiji čovjeka – Od čovjeka kao bića učenja do učećeg društva (2023).

Mentorirao je osam doktoranada i više desetina magistranada, a učiteljsku ulogu je živio kao svoju najveću životnu misiju. Generacije studenata pamtit će razgovore i predavanja koji su bili istinska duhovna gozba. Profesor je bio paradigma učitelja koji je svim svojim bićem vjerovao da je čovjekova suština Dobrota, te da pedagoško oko jednog učitelja mora biti dovoljno pronicljivo da bi ju uočilo.

Profesor Slatina je obilježio znanost o odgoju i obrazovanju autentičnom mišlju i izvanrednim  pregalaštvom  s ciljem sintetiziranja znanja o čovjeku kao biću učenja, uključujući znansvene spoznaje, etnopedagoške i religijske mudrosti. Rezultat takvog pristupa jesu teorija konfluentog obrazovanja i teorija antropoloških odgojnih/obrazovnih polja kao originalni doprinosi Slatininog znanstveno-istraživačkog rada. Djela profesora Slatine kazuju da pedagogija nije lišena misaonosti, filozofičnosti i teoretiziranja, koje su nužne kako se pedagoško djelovanje ne bi svelo tek na formu. Odgoj je najkraći put postajanja čovjekom, čija je priroda oslovljena Božanskim pozivom: Uči, čitaj! Ovo će, prema vlastitom priznanju, biti zov kojem se profesor cijelog svog života nastojao odazvati.  

 

Sa zahvalnošću na trenucima u kojima smo učili od profesora Slatine i na djelima koja nam je ostavio,

nastavnici i saradnici Odsjeka za pedagogiju Univerziteta u Sarajevu – Filozofskog fakulteta