Neuromarketing dostupan studentima Ekonomskog fakulteta UNSA
Uz pomoć fonda za naučnoistraživačke, istraživačkorazvojne i umjetničke projekte Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo (dalje Fond NIR), nabavljena je oprema za uspostavu prve neuro-bihejvioralne laboratorije u Bosni i Hercegovini.
Međunarodni istraživački tim, predvođen prof. dr. Melikom Husić-Mehmedović, implementira projekat iz sredstava Fonda NIR iz 2022. godine, kojim se isključivo nabavlja oprema potrebna za uspostavljanje neuro-bihejvioralne laboratorije na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu. Ova oprema podrazumijeva:
- Eye-tracking uređaj koji prati vaš pogled, fokus na određeni segment, te trajanje vizuelne pažnje. Naročito se koristi u marketingu za unapređenje pakovanja proizvoda, pozicioniranje vizuelnih elemenata na plakatima, uređenje prodajnog prostora i pozicioniranje proizvoda na policama.
- Galvanic Skin Response kojim se mjeri visina vašeg uzbuđenja dok npr. posmatrate neku video oglašivačku poruku ili slušate neki radio džingl.
- Analiza facijalnih ekspresija kojom se može detektovati vrsta emocija koju projicira ispitanik kada je izložen nekom stimulansu, slici ili videu.
Voditeljica projekta, prof. dr. Husić-Mehmedović je jedan od pionira u istraživanjima ove oblasti u svijetu, te ima publikacije u vrhunskim svjetskim časopisima na temu neuromarketinga. Tim čine visoko referentni stručnjaci iz Danske, Slovenije i BiH, a zahvaljujući ovom projektu u pripremi je globalno istraživanje o neuromarketinškim mitovima. Povodom uspostave ovog laboratorija na EFSA, izjavila je: „Oprema koju smo nabavili zahvaljujući sredstvima Fonda za NIR Vlade KS za 2022. su iskorištena za nabavku prve opreme, i to – eye tracker, GSR i analiza facijalnih ekspresija, ali to predstavlja prvu fazu u našem laboratoriju. Naredne godine planiramo se prijaviti na Fond NIR-a kako bismo osigurali sredstva za nabavku drugog dijela opreme, koji bi trebao sadržati EEG (elektro encefalogram) i VR opremu. Time bismo išli ukorak sa vrhunskim laboratorijama ovog tipa u Evropi, koje su još uvijek rijetkost i privilegija.“ Napomenula je da će od naredne godine studenti master programa iz Marketinga imati priliku raditi sa ovom opremom svoja istraživanja, te istraživanja za master radove.