Predavanje asistenta Nebojše Jovanovića sa Akademije scenskih umjetnosti UNSA u sklopu Zimskog semestra CKPIS-a

Predavanje asistenta Nebojše Jovanovića sa Akademije scenskih umjetnosti UNSA u sklopu Zimskog semestra CKPIS-a

Četvrti i posljednji gost Zimskog semestra Centra za kulturološka i povijesna istraživanja socijalizma (CKPIS) je Nebojša Jovanović, asistent na Odsjeku za produkciju Akademije scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu, koji će govoriti na temu Branko Ćopić u jugoslavenskom filmu. Predavanje će se održati u ponedjeljak, 17. januara 2022. godine, u 18.00 sati u virtualnoj dvorani https://ovh.unipu.hr/b/and-gdp-arf.

Branko Ćopić ušao je jugoslavensku kinematografiju kako vlastitim scenarističkim doprinosom, tako i adaptacijama romana i zbirki pripovjedaka koje su mu priskrbile status najpopularnijeg i najčitanijeg pisca socijalističke Jugoslavije. Predavanje će ocrtati kako primjeri filmskog Ćopića hvataju neke od glavnih tendencija u jugoslavenskoj kinematografiji: od socrealizma filmova ŽIVJEĆE OVAJ NAROD i MAJOR BAUK, karakterističan za "prvu petoljetku" jugoslavenskog filma, preko mainstream adaptacija njegovih najpopularnijih naslova i ciklusa poput NIKOLETINE BURSAĆA, ORLOVI RANO LETE, i HAJDUČKIH VREMENA, do pseudo-crnovalnog GLUVOG BARUTA, koji je u adaptaciji Ćopića otišao u njegovu potpunu negaciju. Dominantna doxa o Ćopiću - pisac nevine i sunčane dječje pastorale - previđa da je on kroz svoju književnost neprestano problematizirao proturječnosti i antagonizme jugoslavenske revolucije. Otud će izlaganje postaviti i pitanje: ukazuje li filmski Ćopić - kroz vlastite scenarije ili kroz interpretaciju drugih reditelja i scenarista - na mrtvouzice socijalističke Jugoslavije?

Nebojša Jovanović je asistent na Odsjeku za produkciju Akademije scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu. U fokusu njegovog interesa je historija jugoslavenske kinematografije, istražena i interpretirana u feminističkoj, psihoanalitičkoj i marksističkoj optici.