Premijera djela “THE RITE OF DRILL: Hommage à Stravinsky” kompozitorice Hanan Hadžajlić na koncertu zatvaranja 30. Sarajevskih večeri muzike (SVEM)

Premijera djela “THE RITE OF DRILL: Hommage à Stravinsky” kompozitorice Hanan Hadžajlić na koncertu zatvaranja 30. Sarajevskih večeri muzike (SVEM)

U petak, 24.05.2024. godine u Narodnom pozorištu Sarajevu bit će održan svečani koncert zatvaranja jubilarnog izdanja 30. Sarajevskih večeri muzike – 30. SVEM-a 2024, na kojem će Sarajevska filharmonija sa dirigenticom Samrom Gulamović premijerno izvesti djelo “THE RITE OF DRILL: Hommage à Stravinsky” kompozitorice Hanan Hadžajlić.

“THE RITE OF DRILL: Hommage à Stravinsky” je djelo komponovano u povodu svečanog obilježavanja jubileja 30. Sarajevskih večeri muzike – 30. SVEM-a 2024.

“Materijal sublimira nekoliko utjecaja različitog porijekla, sadržaja, koncepta i karakteristika koji se mogu objasniti kroz nekoliko slojeva: ‘folk-pop’ (baziran na originalnoj temi ‘Posvećenja proljeća’ pri čemu se ‘folk’ odnosi na polaznu tačku citiranog djela – litvansku tradicionalnu melodiju, dok ‘pop’ ukazuje na njenu prepoznatljivost unutar ‘Posvećenja proljeća’, kompozicije koja se svojim statusom u rasponu od stručne i šire javnosti približila domenu popularne kulture); ‘street folk’  (tema uličnih svirača, koju je kompozitorica snimila na trgu Jemaa el-Fnaa u Marakešu i u kompoziciji prema intervalskom sadržaju slična početnoj temi Posvećenja proljeća); ‘drill’ kao temelj ritmičkog sloja kompozicije, a istovremeno i kao referenca na jedan od vodećih žanrova u savremenoj popularnoj muzici; savremena orkestracija inspirisana orkestracijskim tehnikama Stravinskog prvenstveno u postavljanju materijala u ekstremne registre.

‘Nemam temperament prikladan za akademizam; tako da akademske formule uvijek koristim svjesno i dobrovoljno. Koristim ih jednako svjesno kao što bih koristio folklor. Oni su sirovina mog rada.’ (Igor Stravinski)

Dualizam u radu kompozitorice korespondira sa polazištem Igora Stravinskog: kompozitorski temperament razapet između akademskog okvira, kao ‘otoka’ koji egzistira okružen okeanom različitih struja (folk, ali u slučaju savremenog trenutka dominantnije popularne kulture). Obrazovanjem i (kompozitorskim/izvođačkim/životnim) iskustvom, kompozitorica je odavno ovladala forulama i principima obje (naizgled ili zaista?) polarizovane tačke; nekada postavlja čvrstu distinkciju, a nekada ih (ne)svjesno prožima; u ovom slučaju ih kroz svoju prepoznatljivu kompleksnu konstrukciju i autentičnu razradu (ne)spojivih idioma demistificira, zaključujući da je to sve (samo) ‘sirovina’ koja u zavisnosti od vještine i vizije (p)ostaje ‘(ne)rafinirana’, imajući potencijal da u svakom trenutku postane ‘nukleus’ nekog novog ‘Posvećenja proljeća’.” (Aida Adžović)   

***
Hanan Hadžajlić (1991, Slovenija) je kompozitorica i flautistica sa adresom u Sarajevu. Njena djela izvođena su u Bosni i Herzegovini, Sloveniji, Srbiji, Hrvatskoj, Mađarskoj, Španiji, Njemačkoj, Švicarskoj, Danskoj, Irskoj, SAD (New York, Maryland, Connecticut, Indiana), Australiji.

Značajne izvedbe realizirane su u sklopu festivala Sommer in Stuttgart (DE), Music Biennale Zagreb (RH), Women Composers Festival of Hartford (SAD), Lucerne Festival (CH), Topographies of Sound (SLO,) Međunarodna tribina kompozitora (RS) te u institucijama kao što su Thaterhaus Stuttgart (DE), Lauba (RH), Charter Oak Cultural Centre Hartford (SAD), University of Maryland Baltimore County (USA), Jan Hus Presbyterian Church New York (USA), Duesenberg Recital Hall of the Valparaiso University (USA), Utzon Center Aalborg (DK), Theater am Gleis Winterhur (CH), Kunstmuseum Lucern – KKL (CH), Hochschule der Künste Bern (CH), BKA Theatre Berlin (DE), Alte Feuerwache Köln (DE), Studentski kulturni centar – SKC u Beogradu (RS), Muzej Narodnog pozorišta u Beogradu (RS), Zavod za kulturu Vojvodine Novi Sad (RS), Koncertna dvorana Blagoje Bersa Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu (CRO), ŠKUC Galerija (SLO), Henrietta St Dublin (IE), Narodno pozorište Sarajevo (BiH).

Pored saradnje sa ansamblima za savremenu umjetničku muziku kao što su SONEMUS (BiH), Phace (AT), TaG (CH), Ensemble of the Lucerne Festival Alumni (CH), New Thread Quartet (SAD), Neofonia (SLO), njena djela poručena su i premijerno izvedena od strane ansambala Handwerk (DE), Mosaik (DE), Neue Vocalsolisten Stuttgart (DE), Duo Leise Dröhnung (DE).

2