„Upoznaj svijet i vrati se kući“ – CEO radionica
Bijeg od stvarnosti ili potraga za srećom?
Suočeni smo sa činjenicom da sve više mladih odlazi iz BiH u potrazi sa svojom srećom i boljom budućnosti.
Često se odličnim đacima i studentima pružaju prilike da studiraju vani, te se mnogi od njih odluče baš na taj korak koji ih obogati na jedan veoma specifičan način. Oni imaju priliku upoznati nove kulture, drugačije načine razmišljanja ljudi, kao i drugačije životne stilove. Sve je to od velike važnosti pri izgradnji njihovih ličnosti, te su takva iskustva neprocjenjiva.
Ali šta uraditi kada ti ljudi završe studije vani?
Mladi često zanemare činjenicu da odlaskom na studije vani ne rješavaju sve svoje probleme. Većina njih se odluči vratiti u svoju državu, jer shvate koliko je zapravo država u kojoj su rođeni unikatna, a stečeno znanje im pruža priliku da stvore bolju budućnost kako za sebe tako i za nove generacije koje dolaze.
Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu je u okviru ovogodišnjeg projekta CEO konferencije 2019. „The Power of Choice“ održao drugu po redu radionicu pod nazivom „Upoznaj svijet i vrati se kući“. Radionica je održana 16. marta 2019. u prostorijama Ekonomskog fakulteta u Sarajevu sa početkom u 9:30.
„Upoznaj svijet i vrati se kući“ dio je serije radionica u sklopu centralne konferencije kao jedinstvenog edukativnog projekta koji je kreiran sa ciljem okupljanja studenata i srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini te osnaživanja njihovih ličnih kompetencija i vještina u današnjem poslovnom svijetu. Nakon uvodnih riječi predstavnika CEO tima uslijedila je panel-diskusija na kojoj su sudjelovala četiri učesnika različitih profila, a to su: Adnan Baručija, direktor marketinga turističke agencije Sol Azur & Buena Vista, Mirela Geko, uposlenica Instituta za razvoj mladih KULT, Semir Sikira, student Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, i Hatidža Jahić, Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu, koja je vodila ovaj panel i za početak rekla kako BiH nudi velike mogućnosti kako akademskog usavršavanja tako i pokretanja vlastitog biznisa. Mirela Geko je kao glavni razlog zbog kojeg se mladi odluče da napuste BiH navela to da mladi ne vide perspektivu, te da zbog nedovoljne podrške vlade mladi najčešće napuštaju BiH. Također, pozvala je mlade da i oni preuzmu dio krivice i više se uključe u vannastavne aktivnosti. Adnan Baručija se složio s tim da je većina mladih u BiH neaktivna, te je mišljenja da upravo zbog manjka aktivnosti mladi koji zaista žele raditi nemaju veliku konkurenciju, što bi im moglo dosta pomoći da ostvare uspjeh. Semir Sikira je svoj drugi semestar proveo na razmjeni u Poljskoj i bila mu je čast upoznati različite kulture i steći nova iskustva, ali ipak smatra da život vani nije baš tako bajan kako na prvi pogled izgleda, te da naša domovina ima mnogo potencijala. Pored panela, predstavljena je studentska platforma koja omogućava da studenti lakše steknu radno iskustvo shodno svojim interesiranjima i kompetencijama, povezujući studente sa globalno orijentiranim kompanijama. Adnan Baručija, direktor marketinga turističke agencije Sol Azur & Buena Vista, na jedan neobičan ali dosta zanimljiv i motivirajući način naučio nas je kako da postignemo „ugovor sa samim sobom“. Istaknuo je važnost ostanka mladih u domovini ali i prednosti putovanja i upoznavanja drugih nacija i kultura.
Radionice u okviru CEO konferencije 2019. godine pod sloganom „The Power of Choice“ organizirane su zajedno sa cijenjenim partnerima: Sberbank BH, Sol Azur & Buena Vista, Institut za razvoj mladih KULT, Coca-Cola HBC B-H, Posao.ba, NELT grupa i Autoškola LifeLine.