Profesori ESMAE Porto na MAS UNSA (25-30. maj 2022)
Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu sa zadovoljstvom najavljuje gostovanje grupe profesora, predstavnika ESMAE - Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo sa Politecnico di Porto - Mário Azevedo, Marco Conceição, Bruno Pereira i Nuno Pinto – koji će od 25. do 30. maja 2022. održati niz predavanja i majstorskih radionica za studente Muzičke akademije. Njihova posjeta realizira se u okviru projekta Erasmus+ kao rezultat novousposavljene saradnje ove dvije institucije.
Mário Azevedo diplomirao je na Stichting Orffwerkgroep Delft (Nizozemska), a doktorsku disertaciju iz oblasti umjetničkog obrazovanja odbranio je Faculdade de Belas Artes da Universidade do Porto (FBAUP). Od 1984. do 1996. godine je radio na Paula Frassinetti ESE, a od 1996. predaje na Escola Superior de Música e Artes do Espectáculo Porto (ESMAE). Jedan je od osnivača Orquestra Orff i Oporto Orff Institute i član je i2ADS, gdje posebnu pažnju posvećuje područjima kao što su umjetničko obrazovanje, estetika i filozofija.
Ključne riječi u njegovom radu – tišina, svijet i rođenje, reficirano uho i nomadsko uho, otvorenost i nedetrminacija – bave se raskidom sa smislom u savremenom svijetu. Voli porodicu, tajno svira lutnju, a posebno cijeni Hildegard Bingensku i Josquin Des Preza, Hansa Memlinga i Thomasa Hischhorna, Gustava Mahlera i Johna Cagea, Stevea Reicha i Toumanija Diabatéa, Vergilija Ferreiru i Paula Celana, orhideje i stara vina.
Marco Conceição univerzitetski je profesor, dizajner zvuka i audioinžinjer. Doktorsku disertaciju „Spatial Audio and Surround Sound“ odbranio je na Trinity College Dublin pod mentorstvom prof. Dermota Furlonga. Predavao je višekanalni zvuk i postprodukciju muzike i filma na portugalskim visokoškolskim institucijama (ESEC, DEI-UC, ESART), a trenutno je predavač na Escola Superior de Música e Artes do Espectáculo Porto (ESMAE) i istraživač pri Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical (CESEM). Kao dizajner zvuka i audio inžinjer sarađivao je s brojnim kompozitorima, režiserima i muzičarima kao što su Dimitrios Andrikopolous, Jonathan Nangel, Kevin Volans, José Miguel Moreira, Filipe Martins, Nuno Rocha, Jorge Campos, Fernando Ramos, Rui Penha. U sferu njegovog interesovanja spada terensko snimanje zvučnog pejzaža pri čemu pažnju usmjerava na imerzivne i okružujuće karakteristike zvuka. Posljednjih godina posvetio se istraživanju i razvoju metoda povezivanja prostornosti sa dizajnom zvuka. Pored aktivnosti vanrednog profesora na ESMAE, obavlja dužnost predsjednika ESMAE, direktora audio-vizuelnog odjela ESMAE, a uz to djeluje i kao istraživač u CESEM - Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Lisboa.
Bruno Pereira, vokalista, predavač i istraživač. Diplomirao je i magistrirao je operno pjevanje, te je završio studij muzičke produkcije i menadžmenta u kulturi. U svojoj doktorskoj disertaciji istraživao je savremene izvedbene prakse, fokusirajući se na mogućnosti glasa, tijela i improvizacije. Profesor je na Escola Superior de Música e Artes do Espectáculo Porto (ESMAE), gdje trenutno obnaša dužnost koordinatora za međunarodnu saradnju, a član je i Instituta za istraživanje umjetnost, dizajna i društva - i2ADS.
Nastupao je pod dirigentskom palicom dirigenata kao što su Roberto Perez, Niksa Bareza, Marc Tardue, Philippe Herreweghe, Young Min-Park, Kasper Putnins, Pedro Amaral, Cesário Costa, Yannick Nézet-Séguin, Filip Rathé, Ivan Maylemans i sa brojnim ansamblima uključujući Orquestra do Norte, Filarmonia das Beiras, Orquestra Clássica do Algarve, Orquestra Nacional do Porto, Orquestra Metropolitana de Lisboa, Grupo de Câmara do Porto, Spectra Ensemble, Clepsidra, Casco Phil, Collegium Vocale, Massive Brass Attack, hr Sinfonieorchester Frankfurt, Rotterdam Philharmonic Orchestra, Orchestre des Champs-Elysées, Arte mínima, T3+1. Nakon dugogodišnjeg iskustva u ulozi opernog izvođača, svoju umjetničku i istraživačku aktivnost usmjerava ka savremenom muzičkom izrazu i vokalnoj improvizaciji, samostalno stvarajući i predstavljajući različita eksperimentalna djela, ali i u saradnji s umjetnicima poput Girilala Baarsa, Dimitrisa Andrikopoulosa, Horacio Tomé-Marques, Telmo Marques, António Aguiar, Mário Azevedo i dr. Ovaj segment njegovog rada obilježila su djela i izvedbe poput “Quartas Paredes”, “Merce(y)”, “Suspensão/distensão v.1”, “Sonnet 18”, “Espelho meu”, “Borderline 194”, “Songs to fly” i druga. Svoj umjetnički i naučni rad predstavio je u Portugalu, Španiji, Francuskoj, Belgiji, Nizozemskoj, Švedskoj, Njemačkoj, Češkoj, Irskoj, Turskoj, Sloveniji, Rusiji, Litvaniji i Brazilu.
Nuno Pinto, klarinet. Profesor je na Escola Superior de Música e Artes do Espectáculo Porto (ESMAE), gdje predaje klarinet i kamernu muziku. Počeo je svirati kod prof. Saula Silve, Antónia Saiotea, Michela Arrignona i Alaina Damiensa u Portugalu i Francuskoj, a fokus njegovog djelovanja dominantno je usmjeren ka kamernoj i savremenoj muzici. Jedan je od osnivača ansambala “Camerata Senza Misura”, “Trivm de Palhetas” i “Clarinetes Ad Libitum” u kojima je sarađivao s nekim od najistaknutijih muzičara današnjice. Bio je član “OrchestrUtopica” i “Grupo Música Nova” kao i Sond’Ar-te Electric Ensemble od osnivanja ovog sastava. Kao solista i kamerni muzičar, Pinto je dao veliki doprinos u afrimaciji savremene muzike, interpretirajući djela portugalskih kompozitora s kojima kontinuorano sarađuje. Tokom svoje dinamične karijere premijerno je izveo više od 170 djela portugalskih i inostranih kompozitora i snimio interpretacije preko 140 kompozicija. Njegov album “Tempo de Outono” (Artway Records 2016), snimljen s pijanisticom Elsom Silvom, objedinjuje kompozicije za klarinet i klavir portugalskih kompozitora. O kvaliteti interpretacije i značaju ovog ostvarenja, koji je prepoznala domaća i međunarodna kritika, svjedoči činjenica da je Jornal Pública proglasio za ploču 2016. godine. Nuno Pinto je jedan od najpriznatijih i međunarodno prepoznatih portugalskih solista koji je nastupio s nekoliko orkestara, učestvovao na međunarodnim muzičkim festivalima diljem Evrope, Azije i Amerike te je jedan od istaknutih ambasadora brendova Buffet Crampon i Vandoren. Predaje klarinet na ESMAE.
RASPORED AKTIVNOSTI
KONCERT
Galerija BKC, 26. maj 2022, 19.00
Nuno Pinto, klarinet
Bruno Pereira, glas
Marco Conceição, live elektronika
Mário Azevedo, uvod
Program:
A. Rodrigues / H. Bettencourt |
S. Reich | J. P. Oliveira | B. Pereira
PREDAVANJA I RADIONICE
MÁRIO AZEVEDO, estetika, muzička edukacija
Srijeda, 25. maj 2022, 16.15-17.45
Predavanje
The Idea of Artistic Education
Ideja obrazovanja u umjetnosti
Četvrtak, 26. maj 2022, 10.30-12.00
Predavanje
Migrant Listening
Migrantsko slušanje
Petak, 27. maj 2022, 12.20-13.40
Predavanje
Schizophonic situation
Shizofona situacija
MARCO CONCEIÇÃO, elektronika
Srijeda, 25. maj 2022, 16.15-17.45
Predavanje
Introduction in Field Recording
Uvod u terensko snimanje zvuka
Srijeda, 25 – petak 27. maj 2022
Majstorska radionica
Field recording
Terensko snimanje zvuka
(u saradnji s ASU UNSA)
BRUNO PEREIRA, glas
Srijeda, 25. maj 2022, 11.30-12.30
Predavanje
Voice, Improvisation and Technology. An Introduction
Glas, Improvizacija i tehnologija: Uvod
Srijeda, 25 – petak 27. maj 2022.
Majstorske radionice
Improvizacija i kamerna muzike
NUNO PINTO, klarinet
Petak, 27 – subota, 28. maj 2022.
Majstorska radionica
Klarinet
Više informacija: international.cooperation@mas.unsa.ba