Održane radionice/predavanja za studente - "Studentsko ljeto 2022"

Održane radionice/predavanja za studente - "Studentsko ljeto 2022"

Mjesto: Rektorat Univerziteta u Sarajevu, Obala Kulina bana 7/II

Predavač: Diana Riđić

Ured za podršku studentima sa Psihološkim savjetovalištem “Domino“,u partnerstvu sa međunarodnom organizacijom UNICEF, održao je predavanja/radionice za studente:

Tema: „Jedan, dva, tri koncentriraj se ti !“ (Tehnike za poboljšanje fokusa i koncentracije)

Datum: 20.05.2022.god

Koncentracija je pojam kojim opisujemo našu sposobnost voljnog usmjeravanja misli u željenom smijeru. Zdrav se čovjek može na nešto koncentrirati određeno vrijeme dok ne dođe do umora, prezasićenja ili dosade.

U nekim situacijama održavanje koncentracije je od iznimne važnosti čak i kada je predmet koncentracije iznimno dosadan i nezanimljiv. To može biti slučaj kod učenja, ali često i u komunikaciji s drugim ljudima, bilo da se radi o poslovnim obavezama ili drugim aktivnostima koje od osobe zahtijevaju mnogo pažnje.

Koncentracija je tada jedan od najvažnijih faktora uspjeha. Upravo zato je dobro poznavati tehnike i načine poboljšavanja i zadržavanja koncentracije na određenoj temi.Najvažniji faktor je motivacija, što znači da iako su i okolina i svi ostali bitni faktori savršeno posloženi i uređeni, osoba bez motivacije će se teško uspjeti koncentrirati na predmet pažnje. Zato je, prije početka rada na zadatku koji zahtijeva koncentraciju, važno imati jasne razloge zbog čega se radi na zadatku, kakva je korist, smisao i svrha truda i vremena uloženog u postizanje i održavanje koncentracije, posebno kod učenja.

Savjeti koje su studenti dobili tokom radionice vezani su za poboljšavanje koncentracije prilikom učenja te su bili zainteresirani i za individualno savjetovanje i rad.

Tema: „Jedan, dva, tri koncentriraj se ti !“

Neke od vježbi koje su studenti radili tokom radionice su „Mnemotehnike“  i mentalno grupiranje detalja.

 

Tema: „Kako reći ne? Kako se izboriti sa osjećajem grižnje savjesti nakon toga? (Razvoj asertivnih vještina)

Datum: 31.05.2022.god

Asertivno ponašanje predstavlja zauzimanje za sopstvena prava kroz izražavanje svojih misli, osjećanja i uvjerenja na direktan, iskren, definicija misli, osjećanja i uvjerenja na direktan, iskren i odgovarajući način, istovremeno vodeći računa o pravima drugih.

Asertivni stil komunikacije podrazumijeva da osoba zna aktivno slušati, poštuje druge i to traži za sebe, jasno, konkretno i direktno govori – ne okoliša, iskazuje svoja očekivanja i osjećaje, pozitivo izriče prigovore (kritiku), zna pohvaliti druge, preuzima odgovornost za svoje riječi i djela, spreman/na je izvinuti se kad pogriješi, zna se kontrolisati (svoje negativne osjećaje),  gleda u oči i pokazuje osjećanja, glas prilagođen situaciji, itd.

Tokom ove radionice učesnici su se upoznali sa svim vrstama asertivnosti, te oblicima komunikacije. Iskazali su želju da i dalje realiziramo radionice poput ovih ili slične.

Tema: „Kako reći ne? Kako se izboriti sa osjećajem grižnje savjesti nakon toga?“

 

Tema: „Stres, fax & moj lični zen ! (Tehnike za upravljanje stresom)

Datum: 13.06.2022.god

Na temelju raznih istraživanja uočeno je kako su se povećavali simptomi traume povezani s pandemijom COVID-19, povećavali su se i psihološki simptomi. Studenti se suočavaju s brojnim novim zahtjevima poput razvoja identiteta, izazova u prijateljskim, obiteljskim i romantičnim odnosima te promjena u dosadašnjim odnosima. Izvor akademskog stresa vezan je uz ispite, kolokvije, seminarske radove te općenito nezadovoljstvo kolegijima i fakultetom. Tokom radionice zaključenio je da više od dvije trećine studenata doživljava umjerene i ozbiljne poteškoće koncentracije te malo više od 60% njih ima poteškoće sa spavanjem.

Pretjeranu brigu i strah vezanih uz akademsku izvedbu i uspješnost iskazuje preko dvije trećine studenata kao i povećanje nastavnih obaveza. Prisutna je i briga oko akademskog napretka i budućnosti (npr. diplomiranja, traženje posla) kod 90% studenata.

Studenti su radili vježbe vještina donošenja odluka i rješavanje problema u pet (5) koraka, dekatastrofizacije i vježbe opuštanja.