Održana treća Ljetna škola mirovne pedagogije Centra za mirovno obrazovanje
U periodu od 20. do 22. septembra 2023. godine, kada se obilježavaju Međunarodni dan mira (21.9.) i Međunarodni dan mirovnog obrazovanja (20.9.), na Univerzitetu u Sarajevu - Filozofskom fakultetu održana je Ljetna škola mirovne pedagogije koju je organizovao Centar za mirovno obrazovanje (Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu) u saradnji sa Forumom ZFD u BiH (Forum Civil Peace Service) i Mrežom za izgradnju mira. Ljetna škola mirovne pedagogije je dio manifestacije Dani mira čiji je slogan ove godine bio „Budućnost = Pozitivni mir”, a koja je obuhvatila i dodjelu Mirovne nagrade „Goran Bubalo“, konferenciju “Omladinski aktivizam za mir” (održanu u Centru za mlade na Grbavici) te regionalni seminar “Mirovna edukacija i ljudska prava” održan u prostorijama Filozofskog fakulteta 22.9.2023.
U sklopu treće Ljetne škole mirovne pedagogije nastavnici, studenti, mirovni edukatori te mladi aktivisti su prvog dana škole imali priliku učestvovati u radionici Centra za mirovno obrazovanje i Foruma ZFD pod nazivom „Obrazovanje nastavnika za mir: Holistički pristupi u izgradnji mira“ te u radionici profesora Soerena Torraua sa Friedrich-Alexander-Universität Erlangen, Nürnberg (Njemačka) pod nazivom „Doing belonging: Human rights education in a graffiti project on the Nuremberg trials“.
Drugog dana Ljetne škole mirovne pedagogije prof. dr. Marija Sablić sa Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Osijeku održala je predavanje „Montessori pedagogija kao poruka mira“, dok je prof. dr. Adriana Merino sa Univerziteta Princeton, SAD, održala online predavanje na temu „Empathy, Language, and Peace: A Framework for Classroom Practice“.
Ispred Filozofskog fakulteta učesnicima i organizatorima se obratila doc. dr. Minka Džanko, prodekanesa za naučno-istraživački rad, međunarodnu akademsku saradnju i izdavaštvo. Razmjenom znanja i iskustava između nastavnika u praksi, mirovnih edukatora iz nevladinog sektora te članova akademske zajednice otvorena su mnoga važna pitanja o prisustvu vrijednosti mira u odgoju i obrazovanju, u kontekstu saradnje između formalnog i neformalnog obrazovanja.