Finalizirana prva faza realizacije umjetničko-istraživačkog projekta “Performativni modeli u interpretaciji novih tehnika u klavirskoj literaturi internacionalnih i bosanskohercegovačkih kompozitora 20. i 21. stoljeća”

“Performativni modeli u interpretaciji novih tehnika u  klavirskoj literaturi internacionalnih i bosanskohercegovačkih kompozitora 20. i 21. stoljeća”

Univerzitet u Sarajevu – Muzička akademija je započela umjetničko-istraživački projekt “Performativni modeli u interpretaciji novih tehnika u  klavirskoj literaturi internacionalnih i bosanskohercegovačkih kompozitora 20. i 21. stoljeća, čiji će finalni ishodi unaprijediti temeljni infrastrukturni, ali i umjetnički aspekt pijanizma u Bosni i Hercegovini, s ciljem njegove afirmacije i uključivanja u internacionalne savremene kompozitorske i pijanističke tendencije.

 

Navedeni projekt realizira se zahvaljujući podršci Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo sredstvima koja su Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu dodijeljena kroz “Javni poziv za sufinansiranje naučnoistraživačkih/umjetničkoistraživačkih i istraživačkorazvojnih projekata i programa Budžeta Kantona Sarajevo za 2022. godinu. Voditelj projekta je red. prof. mr. Dragan Opančić.

  

U prvoj fazi projekta obezbijeđena su sredstva za nabavku klavira Yamaha Grand Piano C5 X, čime će prvi put nakon više od 25 godina biti učinjen značajan korak u proširenju instrumentalnog fonda Muzičke akademije. Na ovaj način osigurat će se temeljni uslov za probijanje dosadašnjih istraživačkih i izvođačkih kapaciteta, proširivanje repertoara djelima savremene pijanističke literature i podizanje nivoa kvalitete umjetničke produkcije, te osnažen nastavni proces u oblasti pijanističke edukacije.

 

U nastavku projekta slijedi niz originalnih muzičkih istraživanja koja će sprovesti i predstaviti nastavnici i studenti Muzičke akademije tokom 2023. godine. Krajnji ishod nakon procesa kritičke obrade i diseminacije rezultata unutar kruga stručne i šire javnosti podrazumijeva potvrđivanje njihove održivosti i primjene u obrazovnom procesu u nastavi klavira na Muzičkoj akademiji, te partnerskih institucija.