Majstorska radionica na MAS UNSA: Prof. Maria Letizia Michielon, klavir (1-5. juni 2022.)
Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu sa zadovoljstvom najavljuje gostovanje pijanistice Marie Letizie Michielon, profesorice Conservatorio di Musica Giuseppe Tartini iz Trsta (Italija) koja će od 1. do 5. juna 2022. održati niz predavanja i majstorsku radionicu za studente Muzičke akademije. U periodu gostovanja, u okviru festivala Majske muzičke svečanosti, prof. Michielon će se predastaviti sarajevskoj publici recitalom koji će biti održan 2. juna 2022. u 19 sati u Koncertnoj sali „Cvjetko Rihtman“. Ova posjeta realizira se u okviru projekta Erasmus+ kao rezultat kontinuirane saradnje dvije institucije.
Maria Letizia Michielon je venecijanska pijanistica, kompozitorica i filozofkinja muzike. Zahvaljujući svom svestranom neohumanističkom pristupu, izgradila je vlastiti stvaralački profil kroz dijalog između različitih disciplina. Studij klavira upisuje na Konzervatoriju “B. Marcello” u Veneciji u klasi profesora Eugenija Bagnolija, gdje je kasnije završila studij kompozicije pod mentorstvom prof. R. Vaglinija. Usavršavala se kod priznatih pijanista kao što su M. Tipo, K. Bogino, A. Jasinski, P. Masi i M. Mika. Kroz izvođačko i kompozitorsko djelovanje Michielon razvija interesovanje prema filozofiji. S najvećim priznanjem (summa cum laude) završava i studij filozofije na Ca’ Foscari Univerzitetu u Veneciji. Fokus njenog prvog doktorata koji je završila na Univerzitetu u Padovi, usmjeren je na pedagogiju i didaktiku, dok je na Ca’ Foscari Univerzitetu odbranila drugu doktorsku disertaciju iz oblasti filozofije muzike.
Debitantsko predstavljanje imala je kao četrnaestogodišnjakinja u Mozarteum Wiener Saal u Salzburgu nakon čega je njena koncertna aktivnost nastavljena nastupima u prestižnim dvoranama kao što su Schönberg Centar u Beču, Kunstuniversität u Grazu, Casal del Metge u Barceloni, Chopin Academy u Varšavi, BKA-Theatre u Berlinu, Abravanel Hall (Salt Lake City), Pollack Hall (Montreal), New York University, Teatro la Fenice I Fondazione “E. Vedova” u Veneciji, Konzervatorij “G. Verdi” u Milanu, Teatar Olimpico u Vincenzi, Teatro Comunale u Ferrari, Pozorište “G. Verdi” i Teatru Miela u Trstu.
Njeno višegodišnje izučavanje betovenovske misli rezultiralo je snimanjem njegovog kompletnog opusa sonata i ključnih pijanističkih djela za Limen Record Company, pri čemu interpretacija proizilazi iz naučnih istraživanja usmjerenih na produbljivanje neohumanističkog Bildunga. Za istu izdavačku kompaniju snimila je cjelokupni opus Frederica Chopina uz djela Claudea Debussyja i Mauricea Ravela. Njene snimke emitovali su RAI, Radio della Svizzera Italiana, RTV Capodistria, Salt Lake City Radio i NHK Tokio.
Interpretativno umijeće isprepleteno je s njenim kompozitorskim iskustvom. Sarađivala je sa uglednim međunarodnim festivalima kao što su Music Biennale, La Fenice Theatre, Ex Novo Musica, Berlin BKA, Trieste Prima, Limoux Festival i Washington Square Festival na kojima su izvođena njena djela.
Michielon je aktivna i u naučnom radu. Sarađuje s istraživačkom grupom koju vodi prof. Mario Gennari na Univerzitetu u Genovi i dio je naučnog komiteta serije “Impromptus Series” (Edizioni Università di Trieste - EUT). Urednica je izdanja “Die Klage des Ideellen”, “The Lament of the Ideal, Beethoven and Hegelian philosophy” (EUT, 2018) i monografije “Sound laid bare. Counterpoints to Adorno’s Beethoven” (EUT, 2020). Predavala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Veneciji i održala niz majstorskih radionica na prestižnim međunarodnim muzičkim institucijama kao što su MDW u Beču, Konzervatorij u Luganu, Akademija Chopin u Varšavi, Kraljevski konzervatorij u Madridu, Trinity Laban u Londonu, Sveučilište New York i Sveučilište McGill u Montrealu.