Na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu održan masterclass za orgulje i saksofon
Na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u periodu od 05. do 07. januara održan je masterclass za orgulje i saksofon. Mastercalss su držali renomirani profesori mr. Elske te Lindert (Nizozemska) i prof. Johan van der Linden (Nizozemska) u saradnji sa profesorom saksofona, doc. Levom Pupisom. Seminar je realiziran uspješnom saradnjom Ambasade kraljevine Nizozemske, Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, Centrom za muzičku edukaciju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, župe Presvetog Trojstva Sarajevo te uz stručnu pomoć profesora i kolega, mr. Emine Begić (MAS), mr. Daria Vučića (MAS), Nejle Žunić (Asocijacija studenata MAS) i umjetničke saradnice mr. Amile Čengić (MAS). Glavni dio organizacije ponio je Smjer za saksofon na čelu sa profesorom Levom Pupisom (MAS) i saksofonistkinjom i studenticom II ciklusa studija Odsjeka za muzikologiju mr. Zojom Vuković. Događaj je otvoren u petak, 5. januara, masterclassom za orgulje pod vodstvom Elske te Lindert u crkvi Presvetog Trojstva, Sarajevo. Prezentirajući svoje orguljaško umijeće Lindertova je polaznike masterclassa uputila u sviranje orgulja. Kako su polaznici mastercalssa bili pijanisti profesorica Lindert je iskoristila tu mogućnost te je fokus rada stavila na mogućnosti primjene pijanističkih znanja i vještina pri sviranju orgulja.
Paralelno se na Muzičkoj akademiji Univerziteta Sarajevo održavao masterclass saksofona, profesora Johana van der Lindena, koji se studentima predstavio u svjetlu vrhunskog saksofoniste i pedagoga. Posebno sadržajna bila je i subota, 6. januar, kada su u crkvi Presvetog Trojstva, profesori udružili snage sa polaznicima masterclassa. Bila je to sjajna prilika da se realizira masterclass iz korepeticije kako bi studenti praktično, iz prve ruke, mogli iskusiti zajedničko muziciranje uz orgulje i saksofon. Jednako zapažena bila je i radionica kamerne muzike saksofona pod vodstvom profesora Leva Pupisa, na kojoj su učestvovali učenici osnovnih i srednjih muzičkih škola u Sarajevu. Ovo je ujedno bilo i njihovo prvo upoznavanje, ali i nastup u okviru kvinteta saksofona, gdje su svirali jedno od prvih djela ikad napisanih za saksofon, Prelude, kompozitora Louisa Mayeura (1837–1894).
Koncertom koji je održan pod okriljem Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu u nedjelju, 7. januara, predstavljen je novi umjetničko–pedagoški projekat mladih bosanskohercegovačkih klasičnih saksofonista pod nazivom VOZDRA SAX. Na koncertu su se predstavili profesori iz Nizozemske, studenti Smjera saksofon sa profesorom Levom Pupisom ali i mladi, perspektivni polaznici masterclassa kamerne muzike. Na programu su se našla djela kompozitora Johanna Sebastiana Bacha, Massimiliana Donninellija, Eugѐna Bozze, Johana van der Lindena, Louisa Mayeura, Guillerma Laga, Willa Gregoryja, te Allesandra Marcella. U maloj sali Muzičke akademije UNSA, tražila se stolica više, a koncert je bio popraćen ovacijama i oduševljenjem publike. Publika je bila vidno zinteresirana za sjajne interpretacije učesnika, ali i saksofon kao instrument koji je pokazao da može biti asimiliran u širok dijapazon muzičkih stilova.
Sama završnica gostovanja bila je u znaku muzičke večeri koja je bila dio ciklusa koncerata KoncertiDA čiji je, po drugi put, organizator župa Presvetog Trojstva. Koncert je održan u ponedjeljak, 8. januara, a na njemu su nastupili sopranistica i orguljašica Elske te Lindert te saksofonista Johan van der Linden, sa gostima: Lev Pupis, Zoja Vuković (alumna MAS), Rijad Šarić (saksofon, MAS), Mirza Sijerčić (saksofon, MAS) te Nikola Jovanović (saksofon, MAS). Hladnoća nije spriječila dolazak publike koja je uživala u djelima Johanna Sebastiana Bacha, Johana van der Lindena, Manuela Bonina, Woldemara Bargiela, Henka Badingsa, Galine Grigorjeve i Felixa Mendelssohna. Publika je kao i noć ranije, ništa manjim ovacijama ispratila izvođače uz čestitke.
Sa sigurnošću možemo ustvrditi da su masterclassi i koncerti polaznicima dali izvjestan vjetar u leđa i odskočnu dasku za naredne projekte. Aktivnostima ovoga tipa potrebno je težiti zarad potenciranja i njegovanja tradicije sviranja orgulja u Bosni i Hercegovini, ali i da bi se doprinijelo rušenju stigmatizacije o saksofonu kao jednodimenzionalnom instrumentu, koji je usko shvaćen u svojoj primjeni.
Zoja Vuković
II ciklus, Odsjek muzikologija, UNSA – MAS
Galerija: Održan masterclass za orgulje i saksofon