Održan okrugli sto na temu popularizacije STEAM obrazovanja kod mladih - revolucionarni projekat koji inspiriše mlade i buduće inovatore
U organizaciji Centra za razvoj i promociju inovatorstva, tehnike i IT tehnologija-CRPIT Sarajevo, u četvrtak, 15. 06. 2023. godine, u sali Senata Univerziteta u Sarajevu, održan je okrugli sto na temu popularizacije STEAM obrazovanja kod mladih, a u okviru projekta „Razvoj partnerstava javne uprave, organizacija civilnog društva i visokoobrazovnih ustanova za provedbu programa društveno korisnog učenja u području popularizacije STEAM učenja mladih“.
Ovaj revolucionarni program ima za cilj inspirisati i podstaći mlade talente da istraže i razvijaju svoje kreativne i naučne potencijale.
Projekat je podržan od strane Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo, a u realizaciju ove aktivnosti bili su uključeni Univerzitet u Sarajevu i Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja.
STEAM predstavlja izuzetno važan skup disciplina koji oblikuje svijet u kojem živimo. Kroz integraciju ovih oblasti, STEAM obrazovanje pruža mladima mogućnost da steknu vještine kritičkog razmišljanja, problem i kreativnog izražavanja. Takođe, STEAM pristup podstiče inovativnost i timski rad, pripremajući mlade za izazove koje donosi moderno društvo.
U proteklom periodu, u organizaciji Udruženja CRPIT organizirano je nekoliko radionica i predavanja za učenike završnih razreda srednjih škola, kao i za studente. Cilj organiziranja ovih radionica je bio da se mladima, učenicima i studentima približe mogućnosti primjene i iskorištavanja znanja u oblasti STEAM obrazovanja.
Kroz ove aktivnosti predstavljene su sveobuhvatne platforme i mogućnosti koje će mladima omogućiti da se upuste u nezaboravnu avanturu otkrivanja novog, i da se upuste u istraživanja i primjene novih tehnologija. Jedan od ključnih ciljeva je da podstakne mlade da se aktivno uključe u učenje i istraživanje STEAM oblasti. Vjerujemo da će ovaj projekat otvoriti nove horizonte i pružiti mladima priliku da razviju svoje vještine, steknu samopouzdanje i izgrade temelje za uspjeh u budućnosti, izjavio je naš sagovornik, profesor Salko Križevac, organizator okruglog stola.
Prof.dr. Dušanka Bošković, prorektorica za kvalitet Univerziteta u Sarajevu, iskazala je zahvalnost svim predstavnicima iz različitih oblasti koji su bili dio diskusije i objasnila kako ova tema upućuje na dva različita nivoa kako na univerzitetskom tako i kantonalnom preko osoba koje su uključene u različite vrste novih tehnologija i nastavnike. Nadam se da će kraj ovog projekta biti početak daljih stvaranja i formalnih mreža, kako bi se formirali novi načini da naši učenici i studenti izlaze spremniji za sve ono što ih čeka u njihovom radnom vijeku, istakla je prof. Bošković.
U okviru okruglog stola govorili su prof. dr. Aleksandra Nikolić, mr. sci. Azemina Njuhović, prof. dr. Adis Muminović, te prof. dr. Adnan Mešić. Također, aktivno u rad okruglog stola uključio se i direktor Bit Alijanse Damir Maglajlić, kao i direktori srednjih sarajevskih škola te profesori iz tih škola koji aktivno rade sa učenicima na STEAM obrazovanju.
U sklopu diskusije, govornici su istakli, ne samo važnosti razvijanja STEAM kompetencija, vještina i znanja kod mladih, već i motivisanje i animiranje za primjenu i upotrebu postojećih znanja za dostizanje novih i proširivanje istih. Također se govorilo i o preduslovima, šta kompletan sistem, što uključuje, obrazovni, naučni, privredni i sve druge, trebaju poduzeti da bi imali aktivno i prosperitetno drušvo zasnovano na znanju.