Promovirana knjiga „Potrošački etnocentrizam u teoriji i praksi poticanja kupovine domaćih proizvoda“ autorica Marije Čutura i Maje Arslanagić-Kalajdžić
Promocija knjige “Potrošački etnocentrizam u teoriji i praksi poticanja kupovine domaćih proizvoda”, autorica Marije Čutura i Maje Arslanagić-Kalajdžić upriličena je u ponedjeljak, 19. juna u Rektoratu Univerziteta u Sarajevu.
U pozdravnom obraćanju, rektor Univerziteta u Sarajevu prof. dr. Rifat Škrijelj je istakao da ova knjiga predstavlja važan doprinos u oblasti potrošačkog etnocentrizma, istražujući njegovu teorijsku i praktičnu primjenu u kontekstu poticanja kupovine domaćih proizvoda. „Kao univerzitet koji neprestano teži akademskoj izvrsnosti, podržavamo i pozdravljamo naučnoistraživačke inicijative koje promoviraju istraživanje i razumijevanje ključnih tema kao što je ova“, naveo je rektor Škrijelj.
Predsjednik Privredne/Gospodarske komore FBiH prof. dr. Marko Šantić istakao je kompleksnost i složenost teme ove knjige, te uputio čestitke autoricama na hrabrosti da se upuste u dubinsku analizu, koja će zasigurno biti od neprocjenjive važnosti za sve ključne sudionike gospodarstva u Bosni i Hercegovini.
Naglasivši da je tema etnocentrizma izuzetno zanimljiva u kontekstu društva, države, regije u kakvoj mi živimo, prodekan za nastavu, studente i suradnju s ospodarstvom Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru prof. dr. Nikola Papac, je posebno istakao činjenicu da su autorice ove knjige među prvima koje su se bavile ovom temom u regiji, te podcrtao da je za to trebala posebna hrabrost.
Izdavanje knjige podržalo je Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, uzimajući u obzir značaj potrošačkog etnocentrizma, kako u akademskom tako i u kontekstu kreiranja strategija poticanja kupovine domaćih proizvoda.
Pomoćnik federalne ministrice obrazovanja i nauke mr. Jasmin Branković smatra da je knjiga značajna u istraživačkom pogledu, ali i zato što ima praktičnu primjenu, jer tema kojom se autorice bave je aktualna u Evropi i svijetu. Jačanje svijesti o značaju i kupovini domaćih proizvoda potiče i proizvodnju i potrošnju u okviru jedne države. Na taj način potiče se rast BDP-a, a samim tim i opće blagostanje u državi – poručio je Branković.
Knjigu su predstavile prof. dr. Dubravka Sinčić Ćorić, redovna profesorica Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i prof. dr. Melika Husić-Mehmedović, redovna profesorica Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu
Prof. dr. Dubravka Sinčić Ćorić je, govoreći o knjizi, istakla da se radi o vrijednom djelu, ne samo važnom zbog svoje teme, već i zbog saradnje između dvije akademske institucije, između dvije kolegice koje imaju zajednički cilj a to je da svojim znanjem, istraživanjima i svojim nastojanjima utiču na mlade ljude u svojoj državi.
Autorice ističu da je osnovni cilj njihova djela istražiti obilježja etnocentričnih potrošača, odnosno segmenata koji pokazuju određenu razinu opće sklonosti domaćim u odnosu na uvozne proizvode, dok je izvedeni cilj njihove analize utvrditi mogućnost poticanja lojalnosti potrošača domaćim proizvodima.
„Vodeći se zadanim ciljem, autorice knjigu strukturiraju i pišu kao znanstveno-popularnu, namijenjenu podjednako znanstvenoj i stručnoj javnosti. Autorice uspješno pristupaju teorijskom definiranju temeljnih kategorija i teorijskih dimenzija istovremeno ih približavajući specifičnim publikama, kao što su kreatori politika i marketinški menadžeri u praksi“, navela je profesorica Sinčić Ćorić, te izrazila uvjerenje da će knjiga postići odjek i izvan akademske zajednice i praktičara i biti izvrsna dopunska udžbenička literatura za veliki broj kolegija iz područja marketinške strategije i ponašanja potrošača, kao i vrlo dobar izvor pregleda literature za znanstveno bavljenje temom potrošačkog etnocentrizma.
Prof. dr. Melika Husić-Mehmedović naglašava da knjiga “Potrošački etnocentrizam u teoriji i praksi poticanja kupovine domaćih proizvoda” predstavlja znatan iskorak u praćenju aktualnih tema iz marketinške teorije i prakse primijenjeno na specifičnostima bosanskohercegovačkog tržišta. Također, dodaje da je knjiga interdisciplinarnog karaktera, što je, kako navodi, autoricama svakako predstavljalo dodatni napor, ali čitateljima daje dodatnu prednost, jer je knjiga prvenstveno naučnog karaktera, međutim podjednako bitno i korisno štivo i za širu javnost s obzirom da obrađuje aktuelnu ekonomsku temu.
„Knjiga koju promoviramo danas čini vrijedno djelo, kako za akademsku zajednicu – kroz sintezu postojećih istraživanja i vrijedan dodatak studentima posebno master programa iz marketinga, tako i za poslovnu zajednicu – kroz primjere kako unaprijediti svoju ponudu tako da potakne etnocentrizam, i konačno za širu javnost koja mora postati svjesna svoje uloge u ovom značajnom pitanju“, navela je profesorica Husić-Mehmedović, te dodala da etnocentrizam u BiH nije na zavidnom nivou. „Pisanjem, promocijom i govorenjem o ovoj temi, autorice su učinile najviše što su mogle i trebale iz domena svoje ekspertize – potakle su nas na razmišljanje“.
Autorice knjige prof. dr. Marija Čutura (Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru) i prof. dr. Maja Arslanagić-Kalajdžić (Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu) osvrnule su se na proces nastanka ove naučne knjige naglasivši da napisati naučnu knjigu zaista nije lak zadatak, budući da je neophodno biti i sveobuhvatan i aktuelan u isto vrijeme. Kako navode, potrudile su se da predstave i obuhvate potrošački etnocentrizam u naučnom smislu, ali i da analiziraju praktične aspekte njegove primjene na međunarodnom i regionalnom nivou, te posebno u Bosni i Hercegovini.
Autorice su uputile riječi zahvalnosti institucijama i pojedincima koji su podržali njihov rad i doprinijeli uspješnoj realizaciji projekta.