Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“

Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“

U sklopu programa 34. Internacionalnog sajma knjiga i učila, u Bosanskoj kući je održana promocija publikacije „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“ čija je urednica Amela Dautbegović, koja je ujedno i autorica, zajedno sa Mirnom Marković, Eminom Dedić Bukvić, Mirzetom Brkić, Ahmedom Čolićem i Aidom Smajićem.

Publikacija je prvenstveno namijenjena studentima i nastavnicima u visokoobrazovnom kontekstu ali i svim akterima u obrazovnom procesu i kreatorima obrazovne politike.

„Krajem 2020. godine realizirali smo istraživački projekat kroz koji smo željeli ispitati neprijatna emocionalna stanja studenata, koliko su prisutna i sa kojim faktorima, osobnim i okolinskim, te koliko su anksioznost, stres i depresija povezani“,- kazala je profesorica Dautbegović, i navela da je nakon analize rezultata ustanovljeno da veliki postotak studenata ima visoku razinu anksioznosti, stresa i depresiju, koji su im otežavali svakodnevno funkcionisanje. „Uzimajući u obzir rezultate istraživanja od ranije, to nije bio prvi nalaz koji ukazuje da naši studenti ispoljavaju visoku razinu ovih neprijatnih emocionalnih stanja“, zaključila je profesorica Dautbegović.

"U publikaciji smo naveli nekoliko modaliteta koji u osnovni mogu da pomognu visokoobrazovnim institucijama, ali i studentima, kako da se poveća angažman studenata, kako da ih motiviraju da ostanu u visokom obrazovanju, te da osjete njegovu blagodat. Osvrnuli smo se na negativne efekte koji su prepoznati kroz pasivizaciju studenata, pretjeranu individualnost, kompetativnost ali i poticanje karijerizma. Vrlo je važno prepoznati da smo mi, kao zajednički prostor visokog obrazovanja, u potrebi da se mijenjamo i prilagođavamo, ali na primjeren način jer visokoobrazovna institucija nije profitom motivirana i nikada to neće biti", kazala je profesorica Mirna Marković.

„Vrijednost ove knjige jeste upravo saradnja različitih stručnjaka iz različitih oblasti", navodi profesorica Emina Dedić-Bukvić, te pojašnjava da ta saradnja nije usmjerena samo na studente i u smjeru student prema nastavniku, nego i između kolega koji sarađuju. Također, navela je da okviri koji su ponuđeni u publikaciji trebaju poslužiti kao preporuke za nastavnike za razvijanje njihovih kompetencija. Profesorica Dedić-Bukvić navodi kako je ova publikacija pogodna i za buduće nastavnike, te da ako student - budući nastavnik zna prepoznati svoje emocije i stanje u kakvom se nalazi, jednako tako će znati prepoznati stanje emocija svojih učenika.

Ovu publikaciju moguće besplatno preuzeti na sljedećem linku: https://ebooks.ff.unsa.ba/index.php/ebooks_ffunsa/catalog/book/71?fbclid=IwAR3-hLRnUyN91yj9D08DXelAHe3NskJO9tiRZ0Lh1PXo5geiyqkHPEl02RU

Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“
Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“
Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“
Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“
Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“
Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“
Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“
Promovirana publikacija „Od individualne do institucionalne odgovornosti: unapređenje kvalitete mentalnog zdravlja studenata i iskustva studiranja“