Promocija Springerove međunarodne publikacije „Međunarodni priručnik o istraživanju historije i filozofije u nastavi prirodnih nauka“ (International Handbook of Research in History, Philosophy and Science Teaching) upriličena je u utorak 9. septembra 2014. godine na Univerzitetu u Sarajevu.
Publikacija, čiji je urednik prof. dr. Michael R. Matthews sa Univerziteta Novog Južnog Velsa (Australija), nastala je kao rezultat priloga za Springerov čuveni časopis Science & Education. Ova publikacija dokumentira profilirana istraživanja iz historije i filozofije u području teorijskih i pedagoških pitanja o nastavi prirodnih nauka i matematike. Publikacija pruža logički strukturiran materijal kao vodič za edukaciju o prirodnim naukama i matematici, upotpunjen sadržajima iz historije i filozofije kao i filozofije odgoja općenito.
Prilikom uvodnog obraćanja prof. dr. Ugo Vlaisavljević, prorektor Univerziteta u Sarajevu, istakao je da je ovo prvi priručnik koji povezuje historiju, filozofiju, pedagogiju i poučavanje znanosti i prirodnu znanost, te naglasio da je u Priručnik, koji je urađen u tri toma, uključeno 76 poglavlja od 125 autora iz 30 zemalja.
Govoreći o Priručniku, jedna od autorica ovog priručniku, prof. dr. Zalkida Hadžibegović sa Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, navela je da je riječ o izuzetno značajnom djelu na internacionalnom nivou, ali svakako značajnom i za Bosnu i Hercegovinu.
Priručnik je predstavio urednik publikacije prof. dr. Michael R. Matthews, naglasivši da je publikacija namijenjena univerzitetskim predavačima koji će u budućnosti predavati u različitim naučnim oblastima. Naglasio je da ona donosi brojna poglavlja iz fizike, hemije, astronomije, geologije ili matematike, precizirajući na koji način predavati te predmete. Svako od poglavlja sadrži dodatne materijale iz historije i filozofije tih predmeta, a cilj je da ih se učini interesantnim za djecu, te potakne na razmišljanje.
„Poenta je da se pokaže razvoj ljudskog znanja općenito, na koji način se ono može povezati i integrirati da bi djeca vidjela da je filozofija povezana s naukom, odnosno da su ostale discipline povezane s matematikom, a sve zajedno povezano s tehnologijom, evropskim istraživanjima i navigacijom. Pristup koji se uzima u ovoj knjizi je da se integriraju svi ti različiti predmeti i nastavni programi“, istakao je profesor Matthews.